Alla inlägg under juni 2011

Av Lisa - 27 juni 2011 22:59

gjorde nyss ett försök att köpa en stor ryggsäck på tradera för att använda på vårat äventyr men en minut innan aktionen gick ut var det en annan som la ett bud så jag hann inte lägga ett till bud så jag förlorade :( tusan också jag hade ju betalat mindre än halva priser om man jämför mot vad jag fått betala i affär :( jaja jag får försöka igen och den gången ska jag vinna!

MVH Lisa

Av Lisa - 27 juni 2011 16:38

Idag har jag och Elin varit på en mini utflykt tillsammans med min lille syster. De vi gjorde var att vi var duktiga nog att cykla till Framnäs och sen via hälla hem igen :) Fan vad ont i baken! citerat Elin. Sträckan är ju faktiskt 1,6 mil! De blir över 3 mil totalt!

På hälla tittade vi på ryggsäckar och både jag och Elin fastnade för en enorm väska som rymmer 55l. Dock kostar den ett lakan :( men då är det en liten väska som sitter fast på den stora. Vi tänker göra ett försäk att lägga upp en bild på väskan så vi får se hur det går...

Nu när vi kommit tillbaka hem tänkte vi höra av oss med flera frågor till Jessica igen :)

Vi ska också kolla upp idag om det är något vi måste vaccinera oss mot innan vi åker, vore ju onödigt att åka till andra sidan jordklotet för att dö i någon äcklig sjukdom....vilket säkert skulle hända oss, vi som har så tur jämt ;)


men ha de bra så hörs vi :)

så ska vi låta rumpan vila nu :D  

Av Lisa - 26 juni 2011 23:30

Hej!

Tänkte bara uppdatera lite snabbt vad vi gör just nu..

Jag jobbar väldigt mycket för att få ihop tillräckligt med pengar för att ha råd att åka och Elin lallar omkring i sin egen lilla värld ;) nej men om jag ska vara helt ärlig vet jag inte riktigt vad hon gör..igår hade hon i alla fall börjat titta lite vad hon hade för kläder och vad hon kanske skulle ta med sig :)

Vi har också börjat fått svar från Jessica och hon skulle fortsätta skriva när hon fick tid. Vi har också kommit på fler frågor som vi ska skriva till henne så får vi se när hon hinner svara :) 

Imorgon har jag och Elin bestämt att vi ska träffas igen och fortsätta planera så får vi se hur det går :) planera är som sagt var inte våran starka sida utan vi flummar gärna iväg med andra saker som tex att fixa en blogg innan det ens är bestämt att vi ska åka ;) men åka ska vi! frågan är mest när :)

men nu börjar klockan bli mycket så nu är det sovdax :)

imorgon får ni förhoppningsvis en ny uppdatering :)

blabla blubbe tack för krubbet hugin :)

Av Lisa - 23 juni 2011 13:16

Idag har vi bestämt oss för att skapa en blogg så att våra kompisar och släktingar och andra intresserade ska kunna läsa vad vi håller på att planera och vad vi sen hittar på :) vi fattar inte riktigt hur det fungerar så det är alltså som vanligt ;)


Det som vi hittills har gjort är att vi har kollat upp visumregler, flyg, arbeten och hur fan vi ska packa! Vi har ju nämligen bestämt att vi ska packa i ryggsäckar(dumma som vi är).

Vi har även kontaktat en tjej som heter Jessica som är där nere för att få lite tips(som vi säkert behöver) ;)

Vi har även bestämt att vi bara ska packa kläder i två max tre färger :) så vi fundera på svart, vit och lila/mörkblått :)

Så nu kan vi väl egentligen inte göra så mycket innan vi vet om Elin kommer in på skola eller inte...de är väl bara att jobba på och se till så att man har pengar så att de räcker sen när vi bestämmer oss för att åka :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Det här är Lisa och Elins blogg som ska handla om våran Australienresa :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards