Direktlänk till inlägg 18 september 2012

En liten tur till Dublin och Matmässa (Lördag)

Av Lisa - 18 september 2012 18:32

Så idag Lördag har vi varit på utflykt igen, vi var med mamman i familjen till en matmässa i Dublin. De var väldigt trevligt och vi hjälpte till att göra iordning bordet som hon stod vid och sen gick vi en sväng på mässan innan vi gick in till stan. På vägen in så stannade vi och åt på Subway och gick förbi minesstatyn av Oscar Wild. En ganska tråkig staty som inte direkt var något att se men de tyckte tydligen ett annat par som var där för de tog typ hundra foton när de posade brevid...

På stan så gick vi till ett gammalt museum där de visade upp arkeologiska fynd och berättade om dem. I början var det ganska tråkigt tills vi kom in på avdelningen där de hade alla gamla skellet där de var mer eller mindre mycket kvar av dem. Efter att vi tittat på dem så bestämde vi oss för att vi skulle ta en fika. De var mycket trevligt men jag blev helt sjukt mätt eftersom jag tog en bit chokladkaka men Ebba såg ut att bli lika mätt på sin bit av morotskaka. När vi klarat av fikan så gick vi igenom resten av museumet innan vi gick en liten sväng på stan innan vi vände tillbaka till mässan.
På vägen tillbaka så gick vi in på ett naturmuseum som jag tyckte var äckligt för da hade massor av uppstoppade djur överallt stående uppställda i olika mer eller mindre naturliga ställningar. Vidrigt! Okej om man dödar djur för att äta men det där var bara bissart! Och småbarn sprang runt bland allt de där och pekade skrattade och skrek....

I alla fall så gick vi tillbaka till mässan där vi vandrade runt i ungefär en timme till innan vi åkte hem. På vägen hem fick vi åka en annan väg än vad vi åkte dit eftersom Lady Gaga skulle spela på kvällen.

Nu har vi i alla fall lagat pizza i våran lägenhet och kollat på lite tv och läst. På helgkvällarna vill familjen vara för sig själva och de kan man ju förstå och vi har det bra här, det enda jag egentligen saknar är dusch och internet men de kan vi ju låna i huset. Så jag får vandra över imorgon och duscha och lägga upp de här.
Hoppas att allt är bra där hemma nu ska jag lista ut vem som är mördaren i midsommer ;)
Godnatt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 1 oktober 2012 09:05

Igår var vi på shopping nästan hela dagen och det ska vi fortsätta med idag, men inte lika mycket för då får jag väskproblem ;) jag shoppade mycket för att vara mig igår vilket innebar att det blev 18 saker totalt inköpta :) planen för idag är att ök...

Av Lisa - 30 september 2012 10:22

Så nu har de hunnit hänt en del sen jag skrev sist ;) Natten mellan fredagen och lördagen så sov vi hemma hos äldsta brodern eftersom han bodde mycket närmare busstationen. Vi kom dit ganska sent så de var bara att krypa i säng på en gång när vi k...

Av Lisa - 28 september 2012 21:14

Ikväll är sista kvällen på gården och vi lagade tacos :) jag har klippt gräsmattan idag vilket tog ca fem timmar... stor gräsmatta alltså... imorgon åker vi till galway eftersom det skulle vara demonstrationer i belfast, med avstängda områden mm... s...

Av Lisa - 26 september 2012 21:10

Jag orkar inte skriva något idag vi har typ bara städat eftersom det inte har regnat...hostel är i alla fall bokat pch vi ska få skjus till belfast :) hejhopp...

Av Lisa - 25 september 2012 21:19

Idag har vi tvättat vete och packat mjöl :) de gick bra :) vi lagade kvällsmat eller rättare sagt jag gjorde eftersom ebba fick hjälpa till med lite småsaker på gården ;) Farmorn var här på lunch och sen fick vi en rundtur i andra delen av huset, de...

Ovido - Quiz & Flashcards