Alla inlägg under augusti 2012

Av Lisa - 31 augusti 2012 17:44

Så nu har jag och Ebba bokat flygbiljetter till Irland och Elin ska boka på måndag när hon vet hur de ser ut i skolan :)

Så den 11de åker vi :)

Vi har även skaffat medlemskap på wwoof irland så allt rullar på :) 

hejhopp gummi snopp :)

Av Lisa - 22 augusti 2012 23:32

Tydligen så har Elin kommit in på de som hon har sökt så hon ska i alla fall gå första veckan och känna efter vad hon tycker om hon vill läsa de eller inte...

och som de ser ut nu så kommer jag inte in, men under har inträffat tidigare så man vet aldrig...

men om elin bestämmer sig för skolan så får väl jag och Ebba åka själva och sen får väl Elin komma ner en weekend eller nått.

Jag tänker inte sitta hemma fram till vintern, jag har i alla fall fått mitt nya schema på jobbet och de såg riktigt najs ut men jag kommer helt klart att ha tid och resa! så ni i gtb får passa er för jag kommer att komma ner och bo hos er också och ni har inget val ;)

Men snart blir det IRLAND med EBBA och förhopningsvis ELIN!!!


Av Lisa - 18 augusti 2012 19:17

Så nu har vi båda två hunnit varit hemma i Sverige ett tag och kommit tillbaka till vardagen och till och med tröttnat på vardagen så nu har vi börjat planera för nästa resa :)

Nästa resa går nog till Irland i slutet av september om de nu inte blir så att vi kommer in på högskolan. Både jag och Elin står som reserv på de vi har valt och ligger dessutom ganska bra till i kön. Men nu blir man ju lite tveksam till om man verkligen vill komma in eller om man hellre vill resa...

Planen för resan är i alla fall att vi åker till Irland och att Ebba kommer med :)

Ebba träffade vi i Australien på fårfarmen, hon var också där som en wwoofer precis som oss. Hon reste tillsammans med två andra Svenska tjejer...

Nu tänkte i alla fall vi tre åka till Irland och resa runt i en månad och göra samma sak som vi gjorde i Australien, det vill säga jobba runt på olika gårdar. Eftersom Irland inte är lika stort som Australien så borde man ju hinna se de viktigast på den korta tiden som vi vill vara där :)

Nu återstår bara att se om vi kommer in eller inte de borde vissa sig inom ungefär 2 Veckor. Kommer vi inte in har vi ca två veckors intensiv planering innan vi far :)

Presentation


Det här är Lisa och Elins blogg som ska handla om våran Australienresa :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards