Alla inlägg under april 2012

Av Lisa - 23 april 2012 13:27
Tjena mittbena!
Hoppas allt är bra hemma :) Vi ses snart ju ;)
Jag måste berätta om den senaste veckan här, vi har haft jättekul! :) Tre tjejer från Kanada har varit här och typ hållit mig sällskap när vi har jobbat under dagen då killarna har varit ute och jobbat på andra farmer. Jag har varit "in charge" för allt jobb här när inte killarna är här, så jag har varit dem andra tjejernas boss, och det var kul för det var deras namn för mig hela tiden haha, "dagen började alltid med frasen "what are we doing today boss?".
Vi gjorde jobb som var roliga att göra, som att gräva upp trädstumpar och dra loss dem med en kedja som vi satte fast i bilen och gasade, sen körde vi allt timber till "the bonfire" och dumpade där, så om vi vill ha en lägereld så kan vi fixa en riktigt stor en ;)
När vi har jobbat så har vi gjort filmer typ som jackass, så vi har till exempel en när jag ska dra upp en av trästumparna med hjälp av bilen, jag sitter i den och säger "Hi, my name is Elin, and this is "stumps!" " Ah, det låter inte så kul, men när ni får se filmen kommer ni fatta det roliga :D
Tjejerna tyckte jag var en skitbra boss, organiserad, lugn, bestämd, och en av de största anledningarna var väl att vi åkte upp och brände trähögar i en paddock, och tog med oss öl ;) Det var roligt att stapla upp ved i en paddock och tända på, haha nej jag är ingen pyroman, det är bara roligt att stapla ved, hälla på bensin, tända på, och sen sitta runt elden med en öl :)
Tjejerna som var här heter Sian, Anna och Margaret, och vi har haft jättekul ihop, i helgen var vi ute i Crookwell på puben och dansade, många coola Michael Jackson moves ;) Vi hade alla typ tights så vi kunde dansa ordentligt, och Ida, vi dansade och gjorde "assattacks"! Och det är askul att vara nånstans där man inte känner någon, man kan dansa som en idiot, och speciellt här på landet så är det ingen som bryr sig iallafall ;)
Inna Sian, Anna och Margaret kom hit så bodde dem hos grannarna som också har en farm, det är en yurt farm som är som "summer camp" typ, och kommer man därifrån så är man inte van vid lyx som till exempel dusch och tvättmaskin, så dem var verkligen jättetacksamma för att kunna ta en dusch och tvätta kläder ;) Dem var väldigt lätta att bo tillsammans med, och roliga var dem också, jag kommer sakna dem jättemycket, killarna med.
Jag måste berätta om en händelse i lördags. KIllarna har tagit en kurs i ultraljud som man använder på kor och får, så dem har nu köpt en "pregnancy scanner" som dem ska ta betalt för att testa om kor och får är gravida på andra människors farmer. Men dem ville först testa sina egna kor i lördags, så det gjorde vi på morgonen, det är väldigt häftigt, man ser fostret på en liten dator, precis som på människor. Allt gick bra, korna skötte sig bra, förutom en ko. Och det var såklart "Calfie" den tama, sura kon som har horn och väger 600 kilo....
Luke var ute och skulle flytta korna, och blir attackerad av Calfie! Hon börjar springa mot honom, han försöker akta sig för hennes horn, men inser att det är kört, börjar springa därifrån, men hon rammar honom bakifrån. Han faller till marken och hon kör in sina horn i hans ljumskar när han försöker rulla runt och akta sig och sina ädlare delar. Det var som i en film, han ligger på marken och försöker släpa sig därifrån, Mick, som också jobbar här, kommer till undsättning på en quadbike för att ramma Calfie, men klantar sig och kör över Luke istället! Men han får Calfies uppmärksamhet så hon riktar in sig på Mick istället, och Luke kan släpa sig därifrån. Men det var kul när Luke berätta om att han låg där och såg Mick komma till undsättning på quadbiken, och sen bara pang! Va fasen, han körde över mig!!! Herregud, tur att han inte fick värre skador än han fick. Men han har jättehemska blåmärken överallt, och Calfies horn gick igenom jeansen och skinnet så han har ett jättestort sår i ljumsken, som borde sys, men han tyckte inte det var nödvändigt, han är ju man ;)
Calfie ska säljas nu, hon har satt sin sista potatis.
Hade bra allihopa!
Kram kram
Elin
Av Lisa - 12 april 2012 12:22

Hej alla! Hoppas att ni hade en jättemysig påsk i Svedala! :D Här fryser man arslet av sig just nu! Jag går omkring med mössa hela dagarna, var och införskaffade en så jag inte behöver låna Lukes mössa jämt. Man måste tända en brasa varje kväll för att inte frysa sönder. Jag måste säga att bara här ha jag sett folk bygga en lägereld med hjälp av en traktor. ..Jag och Jaime började plocka pinnar och grenar när vi skulle fixa en eld ute häromdagen, och eftersom det är jättestora bitar av de två stora träden dem fällde förut liggandes överallt, så tog Jay traktorn och började bygga lägereld med dem också-shit! Det blev typ en majbrasa istället för en mysig "campfire" :) Ganska hett blev det att sitta i en ring runt den och grilla marschmallows. Jag måste säga att Thailand nog inte är nåt alternativ för mig längre, jag har helt enkelt inte råd :/ Men jag var inte så taggad på Thailand iallafall. Så jag ska boka om min biljett så jag flyger direkt hem istället, en hemskt lång flygresa men nu slipper jag iallafall vandra runt i Thailand alldeles ensam :) Idag så har jag letat efter röd och svart färg här för Jay sa att det skulle finnas här npnstans, men det tvivlar jag på. Dem har inte så bra koll på vad som finns och inte finns där. Men jag behöver det för att måla "sverigerummet" på Sea Ori. Jag ska måla röda dalahästar och röda och svarta trafikskyltar med älgar på :D Idag så har jag tagit med mig penna och papper, kaffe, och hundgodis till Bill och Minnie som följer efter mig överallt som en svans ;) Vi sitter i solen vid dammen och tittar på när Jay, Luke och deras trainee Brendan sår en åker. Fridfullt måste jag säga :) Solen borde vara tillbaka hemma hos er nu, jag kan föreställa mig mamma stå med en kopp kaffe med ryggen mot garagedörren och lapa sol. Har jag rätt? ;) Pappa, hoppas du känner dig bättre i ryggen :) Anna, har soffan anlänt? Ida, vi drar med Annapanna och kollar film i 3D på en 13 meter filmduk när jag kommer hem-LÄTT! :D Puss och kram Elinpelin

Av Lisa - 8 april 2012 08:37
Glad Påsk!!!
Hej alla! Hoppas att ni har en riktigt mysig påsk hemma i Svea Rike :) Jag har fått ett SJUKT stort påskägg av killarnas pappa som är här över helgen, mums ;)
Vi var över till grannarnas ägor i fredags och drack öl och hälsade på dem nya wwoofers som ska komma över till oss i typ en vecka, det är tre tjejer från Canada, dem är väldigt trevliga, samma ålder som jag :) Jag ska tydligen bli manager över vad vi ska göra här när killarna är och jobbar, så jag får ansvara för de jobb vi wwoofers ska göra, så det e fram med knutpiskan! ;) Nä, nu tar jag i, en vanlig piska bara.....
Under dagen i fredags så åkte vi ut till den andra farmen och skulle flytta kor och får från en paddock till en annan, och jag skulle måla. Jay lämnar mig och Jaime (Jays kompis som är här över helgen) och drar iväg på sin motorcykel och säger "jag är tillbaka om ett par minuter, ska bara kolla stängslet". Jaha, jag och Jaime väntar vid bilen, jag tänkte jag kan vänta med honom tills Jay kommer tillbaka, så går jag och målar sen. Tiden går.....och går....Vi väntar i en timme, innan jag går och målar ett tag, medans Jaime åker och letar efter Jay. Han kan inte hitta honom, vi väntar ett tag till, och vi kan inte ringa för det finns ingen mottagning på mobilen. Och när det har gått två timmar, så drar vi båda iväg på fyrhjulingen och letar. Herregud tänker vi, nu har han kört ner i ett hål och dött nånstans! Vi åker iväg, kör genom ett fält som är typ ett lerfält och håller på att köra fast, skvätter ner oss själva med lera överallt, lyckas ta oss ut till stora vägen och därifrån åker vi och letar efter vägen efter en död Jay. Och efter ett tag så ser vi honom, och han ser oss, och kommer körande till oss och frågar typ "what´s up?" Va fan?! Vi trodde han hade dött nånstans men han hade bara gjort allt jobb med fåren och korna själv, stött på en bekant och stått och snackat i en timme typ. Vissa är sjukt dåliga på att berätta för andra vart dem befinner sig. Vi hade ju åkt runt som två idioter helt i onödan ju....
En till svenska ska komma hit snart också, vet ej hur länge hon ska vara här, men det ska bli kul att prata lite svenska igen faktiskt, nu är det ju bara engelska som gäller, men det är ju bra också, det är ju så man lär sig prata ordentligt, när man måste liksom.
Igår kväll så gick vi alla ut på puben i Crookwell, och det var kul, den puben är typ som en nattklubb också, så det var mycket folk där i slutet av kvällen :)
Idag så är alla syskonen här också, brorsan Brendan är här över dagen, och syrran Melinda är också här. Ikväll så blir det en BBQ förmodligen, det gamla vanliga såklart ;)
GLAD PÅSK ALLIHOPA!
Ps Ge en morot till Wilgott :)
Kram kram, är mycket godis
Och mamma, Ida och Anna, ge tjejerna på gympan en påskhälsning från mig :)

Presentation


Det här är Lisa och Elins blogg som ska handla om våran Australienresa :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards