Direktlänk till inlägg 12 april 2012

Allå!

Av Lisa - 12 april 2012 12:22

Hej alla! Hoppas att ni hade en jättemysig påsk i Svedala! :D Här fryser man arslet av sig just nu! Jag går omkring med mössa hela dagarna, var och införskaffade en så jag inte behöver låna Lukes mössa jämt. Man måste tända en brasa varje kväll för att inte frysa sönder. Jag måste säga att bara här ha jag sett folk bygga en lägereld med hjälp av en traktor. ..Jag och Jaime började plocka pinnar och grenar när vi skulle fixa en eld ute häromdagen, och eftersom det är jättestora bitar av de två stora träden dem fällde förut liggandes överallt, så tog Jay traktorn och började bygga lägereld med dem också-shit! Det blev typ en majbrasa istället för en mysig "campfire" :) Ganska hett blev det att sitta i en ring runt den och grilla marschmallows. Jag måste säga att Thailand nog inte är nåt alternativ för mig längre, jag har helt enkelt inte råd :/ Men jag var inte så taggad på Thailand iallafall. Så jag ska boka om min biljett så jag flyger direkt hem istället, en hemskt lång flygresa men nu slipper jag iallafall vandra runt i Thailand alldeles ensam :) Idag så har jag letat efter röd och svart färg här för Jay sa att det skulle finnas här npnstans, men det tvivlar jag på. Dem har inte så bra koll på vad som finns och inte finns där. Men jag behöver det för att måla "sverigerummet" på Sea Ori. Jag ska måla röda dalahästar och röda och svarta trafikskyltar med älgar på :D Idag så har jag tagit med mig penna och papper, kaffe, och hundgodis till Bill och Minnie som följer efter mig överallt som en svans ;) Vi sitter i solen vid dammen och tittar på när Jay, Luke och deras trainee Brendan sår en åker. Fridfullt måste jag säga :) Solen borde vara tillbaka hemma hos er nu, jag kan föreställa mig mamma stå med en kopp kaffe med ryggen mot garagedörren och lapa sol. Har jag rätt? ;) Pappa, hoppas du känner dig bättre i ryggen :) Anna, har soffan anlänt? Ida, vi drar med Annapanna och kollar film i 3D på en 13 meter filmduk när jag kommer hem-LÄTT! :D Puss och kram Elinpelin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 1 oktober 2012 09:05

Igår var vi på shopping nästan hela dagen och det ska vi fortsätta med idag, men inte lika mycket för då får jag väskproblem ;) jag shoppade mycket för att vara mig igår vilket innebar att det blev 18 saker totalt inköpta :) planen för idag är att ök...

Av Lisa - 30 september 2012 10:22

Så nu har de hunnit hänt en del sen jag skrev sist ;) Natten mellan fredagen och lördagen så sov vi hemma hos äldsta brodern eftersom han bodde mycket närmare busstationen. Vi kom dit ganska sent så de var bara att krypa i säng på en gång när vi k...

Av Lisa - 28 september 2012 21:14

Ikväll är sista kvällen på gården och vi lagade tacos :) jag har klippt gräsmattan idag vilket tog ca fem timmar... stor gräsmatta alltså... imorgon åker vi till galway eftersom det skulle vara demonstrationer i belfast, med avstängda områden mm... s...

Av Lisa - 26 september 2012 21:10

Jag orkar inte skriva något idag vi har typ bara städat eftersom det inte har regnat...hostel är i alla fall bokat pch vi ska få skjus till belfast :) hejhopp...

Av Lisa - 25 september 2012 21:19

Idag har vi tvättat vete och packat mjöl :) de gick bra :) vi lagade kvällsmat eller rättare sagt jag gjorde eftersom ebba fick hjälpa till med lite småsaker på gården ;) Farmorn var här på lunch och sen fick vi en rundtur i andra delen av huset, de...

Presentation


Det här är Lisa och Elins blogg som ska handla om våran Australienresa :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards