Alla inlägg den 7 juli 2011

Av Lisa - 7 juli 2011 19:32

Tjoo som ni såg i förra blogginlägget som Elin skrev så var vi och tittade på ryggsäckar igår och snubben i affären kom med massor av bra tips som egentligen är ganska självklara men som vi inte tänkt på, tex att ha sakerna i olika påsar så att man slipper rota igenom hela väskan varje gång man ska ha ett par rena underkläder. Han tyckte också att vi skulle skippa alla "bra att ha saker" för de användes ändå inte. Han berättade också varför vi borde köpa just den väskan och att regnskydden till väskorna kan vara bra att köpa och att ha på jämt, inte för att de kommer att regna jämnt men de skyddar mot så kallade långfingrade personer som är intresserade av vad vi har i väskorna ;) mycket smart vilket vi inte tänkt på.. man skulle också köpa väskan provpacka hemma och känna efter om den kändes bra sen när man provade den och om den inte gjorde de så skulle man lämna tillbaka och köpa en annan. samma sak om de vart för mycket plats över för då fanns risken att man skickade ner bra att ha sakerna och ett par extra skor och då fanns risken att den blev för tung.... inte bra om man måste gå lite med den...


Jag köpte ju också som sagt var en våtdräkt vilket var mycket skönt att ha när man körde omkull på wakeboarden ;) de vart inte heller lika kallt i vattnet och jag har knappt bränt mig alls idag så jag ska försöka få ner den i väskan sen när vi ska åka för de är en bra att ha grej ;) vilket man då enligt han i affärn skulle lämna hemma men vad sjutton några sådana saker måste man ju ända ha med :)


nu ger jag mig för idag...

ha de bra och gör de roliga sakerna idag och spara de tråkiga till någon annan dag ;)

hejhopp


ps. ni får gärna skriva och säga vilka ni är som är in och tittar ;) ha haft 20 visningar än så länge den här månaden så vi blir lite nyfikna vilka de är som läser ;)

Av Lisa - 7 juli 2011 17:55

Lisa har tjatat på mig om att jag ska skriva på bloggen so here it comes...Ikväll ska vi hem till Emma på party då hon är hemma i vässan! Ska bli kul, får se om det blir Sjökrogen efteråt:)


Igår var vi och kolla på packväskor igen, och fick lite tips om hur man packar och vilken volym vi borde ha på väskan. Att ha en 100-liters väska är tydligen alldeles för tungt för en tjej att bära runt på, så Lisa fick bojkotta den väskan hon hade tittat på på tradera om hon vill slippa bryta ryggen liksom....killen som hjälpte oss i affären tittade på mig och konstaterade att jag borde ha en så liten väska som möjligt så inte väskan blir typ större än jag själv, när jag prövar såna där väskor ser det ju ut som om det sitter en annan människa och åker piggyback på min rygg;)


Vi kastade också ankar med Emmas båt igår, men något bad blev det inte tyvärr...


Lisa har köpt en våtdräkt, antar att du invigde den idag på vattenskotern Lisa? Satt den bra?


Chiao!!!

Presentation


Det här är Lisa och Elins blogg som ska handla om våran Australienresa :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards