Direktlänk till inlägg 8 januari 2012

Roadtrip dag två :)

Av Lisa - 8 januari 2012 05:08
Roadtrip Dag Två
Dagen börjar vi med en springtur längs stranden, underbart :) Och sen blir det frukost, göra sig i ordning, och sen "on the road again". Vi åker längs med Great Ocean Road, och stannar lite här och var för att kolla på utkiksplatser osv. Och den största sevärdheten vi har sett idag har varit "Twelve apostels" som är stora stenar som ligger mitt i vattnet.
Efter det drog vi till en strand och jag tvättade håret i havet, nödlösning liksom, ja, det här är campingliv ;)
Sen var det lunch och sen ut på vägen igen. Och då ser Lisa en skylt som det står "whalewatching" på, så vi svänger av stora vägen för att kolla vad det är för nånting. Men när vi kommer fram så ser vi att valarna bara kan ses under perioden maj till oktober- satan! Kunde dem inte ha skrivit det på skylten?! Men vi drar därifrån och ut på stora vägen igen mot nästa lilla stad. Väl där hittar vi en rastplats, som till våran förvåning är full med vilda kängurus och strutsar! Vi är lite rädda för att gå ur bilen....Men här finns det iallafall toa :) Hoppas bara att man inte blir attackerad av vilda djur när man behöver pinka kl tre på natten....
Imorgon bär det av mot nya äventyr!
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 1 oktober 2012 09:05

Igår var vi på shopping nästan hela dagen och det ska vi fortsätta med idag, men inte lika mycket för då får jag väskproblem ;) jag shoppade mycket för att vara mig igår vilket innebar att det blev 18 saker totalt inköpta :) planen för idag är att ök...

Av Lisa - 30 september 2012 10:22

Så nu har de hunnit hänt en del sen jag skrev sist ;) Natten mellan fredagen och lördagen så sov vi hemma hos äldsta brodern eftersom han bodde mycket närmare busstationen. Vi kom dit ganska sent så de var bara att krypa i säng på en gång när vi k...

Av Lisa - 28 september 2012 21:14

Ikväll är sista kvällen på gården och vi lagade tacos :) jag har klippt gräsmattan idag vilket tog ca fem timmar... stor gräsmatta alltså... imorgon åker vi till galway eftersom det skulle vara demonstrationer i belfast, med avstängda områden mm... s...

Av Lisa - 26 september 2012 21:10

Jag orkar inte skriva något idag vi har typ bara städat eftersom det inte har regnat...hostel är i alla fall bokat pch vi ska få skjus till belfast :) hejhopp...

Av Lisa - 25 september 2012 21:19

Idag har vi tvättat vete och packat mjöl :) de gick bra :) vi lagade kvällsmat eller rättare sagt jag gjorde eftersom ebba fick hjälpa till med lite småsaker på gården ;) Farmorn var här på lunch och sen fick vi en rundtur i andra delen av huset, de...

Presentation


Det här är Lisa och Elins blogg som ska handla om våran Australienresa :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards