Direktlänk till inlägg 16 januari 2012

Hästfarmen

Av Lisa - 16 januari 2012 03:27

Imorse så gick vi upp och tog vårt pick och pack, drog från campingen vi har varit på, och körde in till stan för att lämna det jäkla åbäket (bilen) som vi är väldigt trötta på just nu. Och vi blev trötta på den asiatiska familjen som absolut skulle campa precis bredvid oss även fast det fanns jättemånga platser lediga. Dem slog upp ett jäkla tält precis utanför våran bildörr, lagade mat så det stank i hela området, och tjattrade till sent in på småtimmarna :(

Sen flög vi tillbaka till Sydney från Alice Spring. Flygresan gick bra, vi störtade inte den här gången heller ;) Vi blev upphämtade på flyplatsen (lyxigt värre! :) ) av mannen i huset, Robert heter han,  på den nya farmen. Och han körde oss hem till deras farm, som ligger i förorten Bargo, typ mittemellan Goulburn och Sydney. Det är en hästfarm och paret som har den är sjukt trevliga, nästan FÖR trevliga ;)

När vi kommer dit så får vi ett helt litet hus för oss själva, det är som en liten stuga, med eget badrum, dusch, litet kök osv. Och frun, Jenny heter hon, ursäktar röran hela tiden, som inte finns, vi är ju vana vid SJUKT mycket värre!  (Jag vet "ursäkta röran, vi bygger om" ) Vi bor jättefint här, det är rent och snyggt, och vi har allt vi behöver. Och det är bara att känna sig hemma. Vi äter alla mål med resten av familjen om dem är hemma.

Vi har idag varit med och matat hästarna, och kollat runt lite hur allt fungerar här. Och ikväll så ska vi äta middag med Jenny och Robert, plus deras dotter, som också bor här, men studerar på universitetet i Sydney. Deras son skulle också hit på onsdag och bo här ett tag, ska bli kul att träffa honom också :)

Vi kommer inte att vara de enda wwoofersarna här, utan det ska komma ett engelskt par hit om några dagar, så vi blir fyra pers som ska jobba här.

Men nu vet alla att vi fortfarande lever, att flygresan gick bra, och var vi befinner oss nu ;)

Fortsättning följer....

 
 
Ingen bild

Madde

5 februari 2013 12:32

Hej!

Jag heter Madeleine och är just nu på jakt efter ett hästjobb i närheten av sydney. Sökte runt lite på google och hamnade då på er blogg och läste detta intressanta inlägg! :-) Då jag är väldigt intresserad av denna farm så skulle jag verkligen uppskatta era åsikter om.er tid på farmen samt även komtaktuppgifter till dem om det skulle bli aktuellt! :-) Jag är er evigt tacksam om ni skulle vilja dela med er av era erfarenheter, om detta är intressant så släng gärna iväg ett mail så.hörs vi vidare där! :-) tack på förhand!

Lisa

5 februari 2013 12:50

Hej!
Vi gick med i en organisation som heter wwoof.com. vi voluntärarbetade för mat och boende. Organisationen finns över nästan hela världen och jag kan varmt rekomendera dig att bli medlem där. Du kan nå mig på mina mail lisa.m.johansson91@gmail.com om du har några frågor
Mvh lisa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 1 oktober 2012 09:05

Igår var vi på shopping nästan hela dagen och det ska vi fortsätta med idag, men inte lika mycket för då får jag väskproblem ;) jag shoppade mycket för att vara mig igår vilket innebar att det blev 18 saker totalt inköpta :) planen för idag är att ök...

Av Lisa - 30 september 2012 10:22

Så nu har de hunnit hänt en del sen jag skrev sist ;) Natten mellan fredagen och lördagen så sov vi hemma hos äldsta brodern eftersom han bodde mycket närmare busstationen. Vi kom dit ganska sent så de var bara att krypa i säng på en gång när vi k...

Av Lisa - 28 september 2012 21:14

Ikväll är sista kvällen på gården och vi lagade tacos :) jag har klippt gräsmattan idag vilket tog ca fem timmar... stor gräsmatta alltså... imorgon åker vi till galway eftersom det skulle vara demonstrationer i belfast, med avstängda områden mm... s...

Av Lisa - 26 september 2012 21:10

Jag orkar inte skriva något idag vi har typ bara städat eftersom det inte har regnat...hostel är i alla fall bokat pch vi ska få skjus till belfast :) hejhopp...

Av Lisa - 25 september 2012 21:19

Idag har vi tvättat vete och packat mjöl :) de gick bra :) vi lagade kvällsmat eller rättare sagt jag gjorde eftersom ebba fick hjälpa till med lite småsaker på gården ;) Farmorn var här på lunch och sen fick vi en rundtur i andra delen av huset, de...

Presentation


Det här är Lisa och Elins blogg som ska handla om våran Australienresa :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards