Direktlänk till inlägg 16 januari 2012

Heeest

Av Lisa - 16 januari 2012 09:36

Så idag är första riktiga dagen på farmen och jag hoppade glatt och piggt upp ur sängen när klockan ringde vid sju, det gjorde inte Elin ;) när jag gick in till stora huset för att äta frukost hade hon fortfarande inte lämnat sängen...LATMASK!Hon lyckades till sist i alla fall hasa sig ur sängen och kom in till stora huset och gjorde oss sällskap vid frukosten. Jag testade två nya frukter, passionsfrukt och en frukt med ett konstigt namn låter som litches nästan som det engelska ordet för blodiglar i alla fall men det lovar jag att vi inte äter!!När frukosten är avklarad så går vi ut och släpper ut hästarna i två olika padockar och sen jobbar jag och Elin med att rensa ogräs från en rabbat :) Mitt i arbetet kommer en rejäl regnskur som gör att vi måste ta skydd ett tag. Det regnar så mycket att det vart typ en centimeter vatten på platorna utanför huset det blev så illa att vi var tvugna att springa ut och lägga saker utanför garagedörren för att hindra det från att komma in.När regnskuren är över jobbar vi lite mer i rabbaten innan nästa regnskur kom, då gav vi upp arbetet för idag...Efter det har vi bara tagit in hästarna igen och gett dem mat :) Nu ska vi snart gå in och utfodra oss själva :)Hejhopp

 
 
Ingen bild

Tomas ( Elins pappa )

16 januari 2012 17:28

Hej på er!
Ni har varit med om en hel del i buschen, verkligen.
Självklart blir man lite avundsjuk, vi som måste jobba här hemma som vanligt...inget spännande som händer. Bra att ni kom till en sån "övertrevlig" familj. Härstammar de från Svea rike ?, ganska svenska namn....
Ta mycket kort nu så allt blir dokumenterat på bild.
Då vet jag sen Elin att du kan ratta husbilen säkert också...haha
Ta hand om er nu.
Pappa!





Lisa

17 januari 2012 08:31

Hej pappsen!
Jamen visst, vi har varit ute pa aventyr nu, riktigt aventyr i vildmarken! ;) Haha, samma gamla vardag alltsa for er, men det kan vara skont ocksa, just nu tycker vi det ar skont att ha ett ordentligt stalle att bo pa for tillfallet, blir lite jobbigt tillslut att inte veta var man ska sova for natten nar man bara har en bil och jattemanga mil framfor sig ;) Haha nej, dem ar fran Australien, ej fran vart vackra norr. Tyvarr ;)
Japp, jag har tagit massor med kort, och ocksa filmat mycket, det blir jattekul for er att se tror jag :)
Jamen precis, nu ar jag en van forare, synd bara att jag endast har kort "stora" fordon, pa fel sida av vagen, kanske blir helt knapp i skallen sen nar jag ska ska forsoka kora bil hemma i Svea Rike...
Ta hand om er med!
Krama dig sjalv, min mor, Assar, mina syskon, och ge Wilgott en klapp fran mig nu ;)
Elin!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 1 oktober 2012 09:05

Igår var vi på shopping nästan hela dagen och det ska vi fortsätta med idag, men inte lika mycket för då får jag väskproblem ;) jag shoppade mycket för att vara mig igår vilket innebar att det blev 18 saker totalt inköpta :) planen för idag är att ök...

Av Lisa - 30 september 2012 10:22

Så nu har de hunnit hänt en del sen jag skrev sist ;) Natten mellan fredagen och lördagen så sov vi hemma hos äldsta brodern eftersom han bodde mycket närmare busstationen. Vi kom dit ganska sent så de var bara att krypa i säng på en gång när vi k...

Av Lisa - 28 september 2012 21:14

Ikväll är sista kvällen på gården och vi lagade tacos :) jag har klippt gräsmattan idag vilket tog ca fem timmar... stor gräsmatta alltså... imorgon åker vi till galway eftersom det skulle vara demonstrationer i belfast, med avstängda områden mm... s...

Av Lisa - 26 september 2012 21:10

Jag orkar inte skriva något idag vi har typ bara städat eftersom det inte har regnat...hostel är i alla fall bokat pch vi ska få skjus till belfast :) hejhopp...

Av Lisa - 25 september 2012 21:19

Idag har vi tvättat vete och packat mjöl :) de gick bra :) vi lagade kvällsmat eller rättare sagt jag gjorde eftersom ebba fick hjälpa till med lite småsaker på gården ;) Farmorn var här på lunch och sen fick vi en rundtur i andra delen av huset, de...

Presentation


Det här är Lisa och Elins blogg som ska handla om våran Australienresa :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards