Alla inlägg den 9 maj 2012

Av Lisa - 9 maj 2012 14:37

Hej allihopa!Jag måste berätta lite om den senaste dagen här....Det har varit jobbigt.Igår kväll så pratade jag med mamma som jag inte har sett på 8 månader, känslosamt måste jag säga, det var jobbigt. Sen så var jag tvungen att berätta för Jay och alla andra att jag inte kan stanna längre, vilket också var jättejobbigt, men jag vill åka hem, anledningen till att det blev så här var helt enkelt dålig planering, jag trodde jag kunde stanna två veckor till för att fixa inför hemresan osv, men icke sa Nicke, det var massor med saker planerade hemma i Svedala, och det kan man inte strula med inte ;) Nä, men jag har självklart längtat jättemycket till att få se hela familjen igen, jag vill inte att ni ska tro nåt annat. Okej? :)Iallafall så var detta en hektisk dag. Vi gick upp snortidigt som vanligt, jag; Jay och Mick var först tvugna att hämta Lukes bil som var på en farm LÅNGT bort, och sen köra Lukes bil och Jays bil till en annan farm för att återigen försöka få loss traktorn som sitter i leran där, den har suttit fast i en vecka typ....Så vi åker dit, börjar gräva fram traktorn med spadar, hämtar stängsel pinnar av stål, som vi lägger under hjulen, bär dit trästumpar och tunga träplankor så att traktorn ska få fäste. Sen försöker Mick och Jay få loss traktorn, men det går inte :/ Så dem bestämmer sig för att hämta en anna traktor som finns på farmen för att dra loss traktorn med hjälp av den. Men för att ta sig till traktorn måste dem använda Jays bil, och köra rakt över fältet som har jättehöga plantor så man inte ser marken under.....Och jag bestämmer mig för att vänta vid traktorn, pallade inte följa med och hämta traktorn, jag tänkte att jag kunde vara kvar och gräva istället. Och tur var väl det, för Jay och Mick var med om en liten trafikolycka, dem kör igenom fältet, och kör rakt ner i ett hål, ingen av dem har på sig säkerhetsbälte, så Mick slår huvudet i vindrutan så den och hans skalle spricker, Jay slår både huvudetg och axeln i vindrutan, backspegeln slås av, det blir skador INNE i bilen av Mick och Jay som slår diverse kroppsdelar mot olika delar av instrumentpanelen. Snacka om tur att inte jag satt därinne i mitten av dem, hade jag gjort det så hade jag flugit genom vindrutan, utan tvekan....Så när Jays bil sitter fast i ett hål, så bestämmer dem sig, blåslagna, för att GÅ och hämta traktorn istället, vilket dem gör, och när vi får dit den andra traktorn, så börjar vi med bärgningsarbetet igen. Dem sätter en stor kedja mellan traktorerna för att dra loss den, men den skitstora kedjan GÅR AV! Herregud, en sån stor kedja som kan dra flera ton! Och dem säger hela tiden åt mig att backa, för om kedjan går av, och jag står för nära, då är det adjöss! ;) Dem testar igen, med en ny kedja, och YES! Traktorn är loss! :D Efter det är det bara att dra loss plogen också som var bakom traktorn...Och sen efter det var det bara för Mick att köra tillbaks till Merricroft med traktorn, och jag och Jay raka vägen till banken för att kolla om försäkringen täcker den där trafikolyckan dem hade idag :/ Och efter det så kör jag hem Lukes bil, och Jay sin egen, men jag kör in till stan för att fixa lite saker inför hemresan. Jag var inte hemma förrän klockan 6 på kvällen idag, men det tar ett tag att köra från stan och hem till Merricroft igen. När jag kommer hem så är det bara att duscha, och fixa sig för Mick och hans flickvän Jackie, Shannon, Luke, Jay och jag skulle ut och äta på restaurang eftersom det var min sista kväll här, nu är vi tillbaka på Merricroft, biljetten hem är betalad, allt är fixat, jag och Jay drar till Sydney imorgon. Familjen, vi ses på lördag klockan tre, simma lugnt ;)KramElin

Av Lisa - 9 maj 2012 14:37

Hej allihopa!Jag måste berätta lite om den senaste dagen här....Det har varit jobbigt.Igår kväll så pratade jag med mamma som jag inte har sett på 8 månader, känslosamt måste jag säga, det var jobbigt. Sen så var jag tvungen att berätta för Jay och alla andra att jag inte kan stanna längre, vilket också var jättejobbigt, men jag vill åka hem, anledningen till att det blev så här var helt enkelt dålig planering, jag trodde jag kunde stanna två veckor till för att fixa inför hemresan osv, men icke sa Nicke, det var massor med saker planerade hemma i Svedala, och det kan man inte strula med inte ;) Nä, men jag har självklart längtat jättemycket till att få se hela familjen igen, jag vill inte att ni ska tro nåt annat. Okej? :)Iallafall så var detta en hektisk dag. Vi gick upp snortidigt som vanligt, jag; Jay och Mick var först tvugna att hämta Lukes bil som var på en farm LÅNGT bort, och sen köra Lukes bil och Jays bil till en annan farm för att återigen försöka få loss traktorn som sitter i leran där, den har suttit fast i en vecka typ....Så vi åker dit, börjar gräva fram traktorn med spadar, hämtar stängsel pinnar av stål, som vi lägger under hjulen, bär dit trästumpar och tunga träplankor så att traktorn ska få fäste. Sen försöker Mick och Jay få loss traktorn, men det går inte :/ Så dem bestämmer sig för att hämta en anna traktor som finns på farmen för att dra loss traktorn med hjälp av den. Men för att ta sig till traktorn måste dem använda Jays bil, och köra rakt över fältet som har jättehöga plantor så man inte ser marken under.....Och jag bestämmer mig för att vänta vid traktorn, pallade inte följa med och hämta traktorn, jag tänkte att jag kunde vara kvar och gräva istället. Och tur var väl det, för Jay och Mick var med om en liten trafikolycka, dem kör igenom fältet, och kör rakt ner i ett hål, ingen av dem har på sig säkerhetsbälte, så Mick slår huvudet i vindrutan så den och hans skalle spricker, Jay slår både huvudetg och axeln i vindrutan, backspegeln slås av, det blir skador INNE i bilen av Mick och Jay som slår diverse kroppsdelar mot olika delar av instrumentpanelen. Snacka om tur att inte jag satt därinne i mitten av dem, hade jag gjort det så hade jag flugit genom vindrutan, utan tvekan....Så när Jays bil sitter fast i ett hål, så bestämmer dem sig, blåslagna, för att GÅ och hämta traktorn istället, vilket dem gör, och när vi får dit den andra traktorn, så börjar vi med bärgningsarbetet igen. Dem sätter en stor kedja mellan traktorerna för att dra loss den, men den skitstora kedjan GÅR AV! Herregud, en sån stor kedja som kan dra flera ton! Och dem säger hela tiden åt mig att backa, för om kedjan går av, och jag står för nära, då är det adjöss! ;) Dem testar igen, med en ny kedja, och YES! Traktorn är loss! :D Efter det är det bara att dra loss plogen också som var bakom traktorn...Och sen efter det var det bara för Mick att köra tillbaks till Merricroft med traktorn, och jag och Jay raka vägen till banken för att kolla om försäkringen täcker den där trafikolyckan dem hade idag :/ Och efter det så kör jag hem Lukes bil, och Jay sin egen, men jag kör in till stan för att fixa lite saker inför hemresan. Jag var inte hemma förrän klockan 6 på kvällen idag, men det tar ett tag att köra från stan och hem till Merricroft igen. När jag kommer hem så är det bara att duscha, och fixa sig för Mick och hans flickvän Jackie, Shannon, Luke, Jay och jag skulle ut och äta på restaurang eftersom det var min sista kväll här, nu är vi tillbaka på Merricroft, biljetten hem är betalad, allt är fixat, jag och Jay drar till Sydney imorgon. Familjen, vi ses på lördag klockan tre, simma lugnt ;)KramElin

Av Lisa - 9 maj 2012 14:37

Hej allihopa!Jag måste berätta lite om den senaste dagen här....Det har varit jobbigt.Igår kväll så pratade jag med mamma som jag inte har sett på 8 månader, känslosamt måste jag säga, det var jobbigt. Sen så var jag tvungen att berätta för Jay och alla andra att jag inte kan stanna längre, vilket också var jättejobbigt, men jag vill åka hem, anledningen till att det blev så här var helt enkelt dålig planering, jag trodde jag kunde stanna två veckor till för att fixa inför hemresan osv, men icke sa Nicke, det var massor med saker planerade hemma i Svedala, och det kan man inte strula med inte ;) Nä, men jag har självklart längtat jättemycket till att få se hela familjen igen, jag vill inte att ni ska tro nåt annat. Okej? :)Iallafall så var detta en hektisk dag. Vi gick upp snortidigt som vanligt, jag; Jay och Mick var först tvugna att hämta Lukes bil som var på en farm LÅNGT bort, och sen köra Lukes bil och Jays bil till en annan farm för att återigen försöka få loss traktorn som sitter i leran där, den har suttit fast i en vecka typ....Så vi åker dit, börjar gräva fram traktorn med spadar, hämtar stängsel pinnar av stål, som vi lägger under hjulen, bär dit trästumpar och tunga träplankor så att traktorn ska få fäste. Sen försöker Mick och Jay få loss traktorn, men det går inte :/ Så dem bestämmer sig för att hämta en anna traktor som finns på farmen för att dra loss traktorn med hjälp av den. Men för att ta sig till traktorn måste dem använda Jays bil, och köra rakt över fältet som har jättehöga plantor så man inte ser marken under.....Och jag bestämmer mig för att vänta vid traktorn, pallade inte följa med och hämta traktorn, jag tänkte att jag kunde vara kvar och gräva istället. Och tur var väl det, för Jay och Mick var med om en liten trafikolycka, dem kör igenom fältet, och kör rakt ner i ett hål, ingen av dem har på sig säkerhetsbälte, så Mick slår huvudet i vindrutan så den och hans skalle spricker, Jay slår både huvudetg och axeln i vindrutan, backspegeln slås av, det blir skador INNE i bilen av Mick och Jay som slår diverse kroppsdelar mot olika delar av instrumentpanelen. Snacka om tur att inte jag satt därinne i mitten av dem, hade jag gjort det så hade jag flugit genom vindrutan, utan tvekan....Så när Jays bil sitter fast i ett hål, så bestämmer dem sig, blåslagna, för att GÅ och hämta traktorn istället, vilket dem gör, och när vi får dit den andra traktorn, så börjar vi med bärgningsarbetet igen. Dem sätter en stor kedja mellan traktorerna för att dra loss den, men den skitstora kedjan GÅR AV! Herregud, en sån stor kedja som kan dra flera ton! Och dem säger hela tiden åt mig att backa, för om kedjan går av, och jag står för nära, då är det adjöss! ;) Dem testar igen, med en ny kedja, och YES! Traktorn är loss! :D Efter det är det bara att dra loss plogen också som var bakom traktorn...Och sen efter det var det bara för Mick att köra tillbaks till Merricroft med traktorn, och jag och Jay raka vägen till banken för att kolla om försäkringen täcker den där trafikolyckan dem hade idag :/ Och efter det så kör jag hem Lukes bil, och Jay sin egen, men jag kör in till stan för att fixa lite saker inför hemresan. Jag var inte hemma förrän klockan 6 på kvällen idag, men det tar ett tag att köra från stan och hem till Merricroft igen. När jag kommer hem så är det bara att duscha, och fixa sig för Mick och hans flickvän Jackie, Shannon, Luke, Jay och jag skulle ut och äta på restaurang eftersom det var min sista kväll här, nu är vi tillbaka på Merricroft, biljetten hem är betalad, allt är fixat, jag och Jay drar till Sydney imorgon. Familjen, vi ses på lördag klockan tre, simma lugnt ;)KramElin

Presentation


Det här är Lisa och Elins blogg som ska handla om våran Australienresa :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards