Alla inlägg den 15 februari 2012

Av Lisa - 15 februari 2012 10:43

Jepp, nu är det bara jag kvar, mol alena ;) Men det går bra, hittills. Vi lämnade hästfarmen dagen Lisa drog till Thailand, och Jenny grät när vi åkte, mamman i huset alltså. Så vi blev ju inte utkastade från den farmen iallafall ;) Vi är välkomna tillbaka. Så det e kanske en tröst för min oroliga mor, att jag har en extra mamma här i Australien som jag kan bo hos när jag vill :) 

Så Lisa tog tåget för att flyga till Thailand, och jag tog tåget till Goulburn. Och jag vet inte riktigt hur länge jag ska bo här nu, för jag vill fortfarande åka till Nya Zealand, men jag måste nog få ihop lite stålar först...Så jag måste skaffa ett jobb nånstans. 

Jag skulle också vilja åka till "The goldcoast" och besöka "Movie World" och "Sea World", men helst movie world. Det skulle vara nåt för dig också Ida, eller hur?! :D Så det är mina planer för resten av min tid här :)

Lisa lämnade datorn kvar till mig så jag kan fixa med bilder och skriva inlägg med svenska bokstäver osv. 

Men just det! Berättade vi om rodeon som Lisa och jag såg förra helgen?! Shannon tog med oss på rodeo iallafall. Det var råcoolt att se! Cowboys överallt, tjurar, hästar m m. Häftigt! :)

I helgen var vi ute och åt och gick på pub och nattklubb med kompisar till familjen, och igår kväll så hade vi en bonfire här på farmen. Brorsornas bror Brendan kanske kan hjälpa mig få ett jobb här, vi får se, det behövs verkligen ;)

Idag så tänkte vi som är kvar hemma åka till grannarna som har en farm med massa roliga saker man kan göra, som att åka linbana, paddla kanot och sånt, ska bli kul. Efter det så ska Shannon hämta upp mig så jag kan följa med henne och hjälpa till att fånga in dem hästar på hennes farm som ska få nya dojjor idag :) Ska bli kul att komma iväg och göra nånting annat istället för att bara vara här om dagarna. 

Fortsättning följer....                                                                 

Ovido - Quiz & Flashcards