Alla inlägg den 17 februari 2012

Av Lisa - 17 februari 2012 02:19

Jag måste berätta för alla om när jag, Steve och Evelina var nära döden förra veckan. Det var så att vi alla var på farmen och jobbade med ett stängsel, allt funkade bra, det var jättefint väder och vi var strax klara så vi kunde gå tillbaka till huset och fika. Men eftersom att det var en sån fin dag så var det ju inte bara vi människor som tyckte det var en najs dag utan också alla ormar som gillar att ligga och steka i solen......Så när jag, Steve och Evelina skulle klättra över ett stängsel för att ta oss tillbaka till bilen så får vi en liten överasskning kan man säga. Steve håller upp stängslet så att jag och Evelina smidigt kan ta oss över till andra sidan, Evelina tar sig över först, sen jag, och medan Steve hjälper mig så känner han nånting på sina fötter, tittar ner och ser en orm slingra rakt över hans fötter! Så han skriker, hoppar till, och är snabbt som tusan över stängslet han med. Steve är i chocktillstånd stackarn, för det var inte en snäll orm han hade på tårna, utan en så kallad "brownsnake" som är giftig, och man dör inom typ 20 minuter om man inte tar sig till sjukhus när man blivit biten. HJÄLP! 

Jag ser först inte ormen, så jag säger typ vaddå? Vart är ormen nånstans? Och böjer mig fram (dum som jag är) för att titta, och då börjar ormen slingra sig i riktning mot mig, dra bak huvudet och käkarna som dem gör innan dem attackerar, och ska precis till att hugga mig rakt i ansiktet. Steve ser det och säger att jag kanske ska backa lite, och då ser jag ormen också ;) 

Så vi var alla tre nära döden den dagen, vi nästan trampade på den alla tre när vi skulle över stängslet, men vi lever än! Ingen fara :)

Igår hände det också en liten incident med vilda djur som jag måste berätta om. 

På eftermiddagen så tillverkade jag och Johanna, en annan svensk tjej, ett hemmagjort kubbspel av tomma ölburkar som vi hällde sand i, och träpinnar från ett dött träd, funkade alldeles utmärkt! Så vi spelade kubb på eftermiddan, och sen senare mot kvällen, medans vi väntade på att middagen skulle bli klar, så var det ju såklart slut på öl i kylskåpet. Owen, en av deras kompisar som bor här, och hans bror Ben, erbjöd sig att åka till puben och köpa öl, och jag och Johanna följde med eftersom vi ville komma iväg lite från farmen efter att ha varit här hela dagen. Så vi gör det, men på vägen hem så händer det en tråkig sak. owen kör bilen, och helt plötsligt så hoppar en känguru ut mitt i vägen. Och den har ingen chans att hinna undan, och vi kan inte väja, så vi kör på den stackarn i typ 110 km/h och det blir en bra smäll för dem är ganska stora ändå. Vi tjejer tycker att vi ska vända om och kolla så att den verkligen är död, men killarna försäkrar oss om att den måste vara stendöd för vi åkte så fort och det var dessutom blod på vindrutan. Så vi kör vidare, men efter bara fem minuter så kör Owen på en stackars hare också, och då vill killarna vända om, för dem vill ha haren till middag. Vi vänder om fort som satan, springer ut och, lindar in haren i en handduk, och lägger i bakluckan, och kör fort därifrån. Det måste ha sett ganska kul ut, vi kör först på en hare, typ tvärnitar, slänger in haren i bakluckan, och kör vidare ;) Men det är ändå bra tycker jag, att man tar vara på haren om den ändå är död liksom. 


Ja, det var väl en liten sammanfattning, nu är ni inte så avundjuka va? Haha! :D

Hade bra allihopa! Saknar alla jättemycket :)

Kram kram 

Elin

Ovido - Quiz & Flashcards