Alla inlägg den 24 mars 2012

Av Lisa - 24 mars 2012 10:34

Hej alla!


Jag vet pappa, jag har varit skitdalig pa att hora av mig ( jag vet, inga prickar over o ) men det har hant en massa grejer har, och jag har forsokt fixa jobb m m. Men jag ska forsoka hora av mig en gang  i veckan iallafall :)


Okej sa det som har hant senaste tiden ar typ att jag har forsokt fixa ett jobb, fick lana Hoie's bil en dag, mot att jag gick upp snortidigt och skjutsade honom in till "the police academy" . Fy satan, vi var tvugna att lamna farmen 05.30, och jag ar ju inte direkt en morgonmanniska.....Usch. Men iallafall, jag gick upp ungefar kvart i fem for att vara redo klockan fem for att aka med Hoie in till stan. Men det blev ett missforstand, for kvallen innan sa fragade jag vilken tid som han skulle AKA fran farmen, men han trodde jag ville veta nar han skulle GA UPP. Sa jag typ gar in  i hans rum kvart i fem pa morgonen, for jag undrar om han ar sjuk eller nat eftersom han inte gatt upp an. Och jag hittar honom i sin sang, han ar sadar halvvaken, och sager till mig, "Elin, WHAT are you doing UP?? My alarm has'nt even rang yet", sa det var lite pinsamt....Men han sa att han uppskattade angagemanget, att jag var uppe och var sa pigg och redo att skjutsa honom liksom ;) Later kanske inte som en sa rolig historia, men det var en sandar grej da man maste vara har for att forsta det roliga. 


Sa jag var innen i stan, gav mitt CV till nagra stallen som annonserade i tidningen, och fragade runt lite. Och ni som kanner mig val vet att mitt lokalsinne inte ar det basta, sa jag akte runt i stan och akte vilse, och kunde inte hitta dit jag skulle osv, det vanliga alltsa, "the Svensson way" ;) Killarna var ivag pa en boskapsauktion, och efter det sa motte jag Jay i stan for lunch, haha jag sa ett stalle vi kunde kaka pa, men jag hade problem att hitta dit, men hittade tillsut, som tur var hann jag dit innan Jay, sa han inte visste att jag hade irrat runt ett tag for att hitta den dar jalka restaurangen....


Jag lamnade in CV pa en bensinmack, som tyvarr redan hade anstallt nan, men dem beholl mitt CV eftersom de alltid anstaller nya timmisar sa det e ju bra. Har sokt jobb pa motel och mataffarer ocksa, fortsattning foljer.....


Just det! I helgen sa var det St Patrick's Day, och killarna akte ivag och hade en "boysweekend" och fiskade, och jag och Shannon drog till puben dar det var massor av folk. Vi gjorde tatueringar av klover (FEJK ;) ) och gick runt i stora grona hattar hela kvallen, vi hade roligt :) Men nasta gang foljer jag nog med och fiskar istallet, ga ut kan man ju gora hemma liksom :)


Mer uppdateringar:


Killarna har kopt fler kor, en av killarnas kompis ( han som brot foten ) ar har pa besok, vi har fallt trad, huggit och staplat ved, jag ska gora applepaj ikvall, Mick har lart mig starta  en riktig eld, jag har anvant en slip och slipat och spraymalat stal paneler som ska bli nya "sheepyards" m m. :)


Vi har byggt stangsel i tre dagar, dem dagarna var svettiga och langa, men stangslen ser jattebra ut iallafall :)


Idag sa var vi pa andra farmen, jag malade, testade att kora motorcykeln igen och fy sjutton vad kallt det har varit idag! Hugaligen!!! Det blaser satan, och det finns liksom inget riktigt skydd ute, det ar ju typ stapp overallt, fy fan. Men jag ska inte klaga, det ar sa fint har ;)


Na nu ska jag ga och fixa en paj, och hoppas att Luke och killarnas pappa, som bor har i nagra dar, ska komma hem snart med chinamaten som vi alla vantar pa :)


Och nasta gang ska jag skriva pa Lisas dator, sa jag har alla bokstaver, jag lovar ;)


Hoppla hej!!!

Presentation


Det här är Lisa och Elins blogg som ska handla om våran Australienresa :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards