Alla inlägg den 29 mars 2012

Av Lisa - 29 mars 2012 10:29

Hej! Idag var vi pa "Cattle Sale" som jag snackade om igar, det gick bra, de fick bra pris for tjurarna som de skulle salja. Innan vi drog dit sa stannade vi pa Mc Donald's och at lunch, sen hangde vi pa Cattle sale hela dagen, det var trevligt, mycket folk och manga sota kalvar :) Jag ville garna ta med mig en kalv hem och ha som husdjur, men jag fick noja mig med att bara ta kort pa dem ;)


Jag kom pa en handelse som jag glomde namna forut. Jo det var sa att vi var pa puben en kvall, och kom hem valdigt sent, det var backsvart och man sag knappt vagen. Sa nar vi aker upp pa vagen till deras hus, sa har Jay helljusen pa pa sin bil, och da ser vi plotsligt hans hund Bill komma springande ner for uppfarten for att halsa. Men Bill skrammer upp alla kalvarna som befinner sig langs med vagen, sa dem borjar springa omkring, lopa amok! Och  eftersom vi har helljusen pa sa blir dem blandade och ser inte ett dugg, sa dem springer i full fart, rakt in i bilen pa min sida! Det blir en rejal small sa hela bilen skakar, och det ar en stor bil...Och allt detta hander nar vi ar pa vag att passera en grind, sa Luke ar utanfor bilen och ska precis stanga grinden, nar han blir pasprungen av kalvarna som vager en sisadar 350 kilo. Sa det blir en stor small, och vi kollar om Luke ar okej, som tur var, sa sprang dem in i honom pa sidan sa det var inte rakt framifran, sa han klarade sig utan nagra skador alls. Luke gar sen upp till huset resten av vagen, och jag och Jay vander om for vi glomde stanga en av de andra grindarna pa vag upp, men vi later hunden Bill hoppa in i bilen och aka med oss, for att han inte ska skramma kalvarna na mer. Sa vi gor det, kor upp till huset, hoppar ur bilen, och gar in i huset och gar och lagger oss. 


Morgonen efter, sa oppnar Jay dorren, ropar efter Bill, men Bill kommer inte som han brukar....Vi letar efter Bill ute, och Luke ar ute och flyttar kalvarna till en ny hage, han undrar ocksa vart den rackarns Bill ar nanstans! Efter ett tag sa inser vi en sak: BILEN! Hoppsan! Vi hade hoppat ur bilen kvallen fore, men Bill hann inte med, och den stackarn satt instangd i bilen hela natten, och vantade pa att nan skulle slappa ut honom. Luke hade tydligen gatt forbi bilen och hort nat konstigt ljud darinnifran, det var ju Bill som viftade pa svansen sa hela bilen skakade ;)


Haha ojda, sorry Bill, vi ska inte glomma dig nasta gang :)


Kram allihopa

Elin

Av Lisa - 29 mars 2012 00:09

Hej Hej med farbror Frej!Den här veckan så har det regnat-iegn! Helskotta! Vilket betyder att killarna inte kan jobba för att åkrarna är för blöta...Men vi haar gjort annat här på farmen istället, och idag åkte vi in till stan för att gå på en "Cattle SAle". Vi kollade runt lite på får och kor, tog en läsk, snackade med andra bönder, innan vi drog vidare till puben för lunch. På puben spelade vi två rundor biljard också, trevligt, förutom att vissa här, eller alla ska jag säga, är extremt dåliga förlorare....Så ingen ville spela i mitt lag, för att jag är sämst av alla här på biljard. Men det är ju bara för att dem andra har spelat mycket mer än vad jag har gjort! Aja, jag kämpade tappert iallafall, sänkte några bollar ändå, jag är faktiskt inte skitkass längre, som jag var förut ;)Idag har vi också lastat på de unga tjurar här på farmen som ska säljas imorgon. De är tydligen värda ganska mycket pengar, sa killarnas "Stockagent" som var här för några dagar sedan och inspekterade kalvarna och gav ett utgångspris för dem att ropa ut på auktionen imorgon, så det är ju bra :) Pengarna rullar in! Jag sa till Jay att han borde stå i folkmassan och låtsasbjuda på sina egna tjurar under auktionen för att höja priset liksom, och det får man tydligen göra sa han. Det gäller bara att inte bjuda för mycket, så man inte råkar köpa sina egna kossor liksom....Så det är en liten uppdatering om läget. Hoppas att allt är bra hemma i Svea Rike, och Anna, såg att du köpt en soffa, hoppas den dyker upp snart ;)G´day Mates!Kram Elin

Presentation


Det här är Lisa och Elins blogg som ska handla om våran Australienresa :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards