Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Cattle Sale!

Av Lisa - 29 mars 2012 10:29

Hej! Idag var vi pa "Cattle Sale" som jag snackade om igar, det gick bra, de fick bra pris for tjurarna som de skulle salja. Innan vi drog dit sa stannade vi pa Mc Donald's och at lunch, sen hangde vi pa Cattle sale hela dagen, det var trevligt, mycket folk och manga sota kalvar :) Jag ville garna ta med mig en kalv hem och ha som husdjur, men jag fick noja mig med att bara ta kort pa dem ;)


Jag kom pa en handelse som jag glomde namna forut. Jo det var sa att vi var pa puben en kvall, och kom hem valdigt sent, det var backsvart och man sag knappt vagen. Sa nar vi aker upp pa vagen till deras hus, sa har Jay helljusen pa pa sin bil, och da ser vi plotsligt hans hund Bill komma springande ner for uppfarten for att halsa. Men Bill skrammer upp alla kalvarna som befinner sig langs med vagen, sa dem borjar springa omkring, lopa amok! Och  eftersom vi har helljusen pa sa blir dem blandade och ser inte ett dugg, sa dem springer i full fart, rakt in i bilen pa min sida! Det blir en rejal small sa hela bilen skakar, och det ar en stor bil...Och allt detta hander nar vi ar pa vag att passera en grind, sa Luke ar utanfor bilen och ska precis stanga grinden, nar han blir pasprungen av kalvarna som vager en sisadar 350 kilo. Sa det blir en stor small, och vi kollar om Luke ar okej, som tur var, sa sprang dem in i honom pa sidan sa det var inte rakt framifran, sa han klarade sig utan nagra skador alls. Luke gar sen upp till huset resten av vagen, och jag och Jay vander om for vi glomde stanga en av de andra grindarna pa vag upp, men vi later hunden Bill hoppa in i bilen och aka med oss, for att han inte ska skramma kalvarna na mer. Sa vi gor det, kor upp till huset, hoppar ur bilen, och gar in i huset och gar och lagger oss. 


Morgonen efter, sa oppnar Jay dorren, ropar efter Bill, men Bill kommer inte som han brukar....Vi letar efter Bill ute, och Luke ar ute och flyttar kalvarna till en ny hage, han undrar ocksa vart den rackarns Bill ar nanstans! Efter ett tag sa inser vi en sak: BILEN! Hoppsan! Vi hade hoppat ur bilen kvallen fore, men Bill hann inte med, och den stackarn satt instangd i bilen hela natten, och vantade pa att nan skulle slappa ut honom. Luke hade tydligen gatt forbi bilen och hort nat konstigt ljud darinnifran, det var ju Bill som viftade pa svansen sa hela bilen skakade ;)


Haha ojda, sorry Bill, vi ska inte glomma dig nasta gang :)


Kram allihopa

Elin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 1 oktober 2012 09:05

Igår var vi på shopping nästan hela dagen och det ska vi fortsätta med idag, men inte lika mycket för då får jag väskproblem ;) jag shoppade mycket för att vara mig igår vilket innebar att det blev 18 saker totalt inköpta :) planen för idag är att ök...

Av Lisa - 30 september 2012 10:22

Så nu har de hunnit hänt en del sen jag skrev sist ;) Natten mellan fredagen och lördagen så sov vi hemma hos äldsta brodern eftersom han bodde mycket närmare busstationen. Vi kom dit ganska sent så de var bara att krypa i säng på en gång när vi k...

Av Lisa - 28 september 2012 21:14

Ikväll är sista kvällen på gården och vi lagade tacos :) jag har klippt gräsmattan idag vilket tog ca fem timmar... stor gräsmatta alltså... imorgon åker vi till galway eftersom det skulle vara demonstrationer i belfast, med avstängda områden mm... s...

Av Lisa - 26 september 2012 21:10

Jag orkar inte skriva något idag vi har typ bara städat eftersom det inte har regnat...hostel är i alla fall bokat pch vi ska få skjus till belfast :) hejhopp...

Av Lisa - 25 september 2012 21:19

Idag har vi tvättat vete och packat mjöl :) de gick bra :) vi lagade kvällsmat eller rättare sagt jag gjorde eftersom ebba fick hjälpa till med lite småsaker på gården ;) Farmorn var här på lunch och sen fick vi en rundtur i andra delen av huset, de...

Presentation


Det här är Lisa och Elins blogg som ska handla om våran Australienresa :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards