Alla inlägg den 16 december 2011

Av Lisa - 16 december 2011 12:46
Idag har vi jobbat med får igen och städat.
Vi gick upp skittidigt och gick ut i fårhuset där vi väntade på att männen som skulle raka fåren skulle komma. Vi var alltså där ute vid sju på morgonen och det var ganska kallt. Vid kvart över sju kom han och vid halv åtta var vi på gång. Men eftersom det bara var en som rakade och det bara var lamm så att vi inte behövde rensa ullen så gick arbetet ganska fort och vi konstaterade att vi var för många där och arbetade för tre av oss bara stod där så vi delade upp oss i grupper. Två hjälpte till med fåren och resten av oss gick in och städade, så till och med killarna upptäckte när de kom hem att vi hade städat och då är det ett under som har inträffat för de brukar inte vara så uppmärksamma.
Vi fick ca 200 lamm gjorda och ett dussin större. Större delen av dagen så jobbade jag inne i boxen med att fånga får och langa ut får till han som rakade, så jag kommer nog att ha träningsvärk imorgon.
Jag, Elin och Sofie städade också ur kylskåpet ordentligt och torkade av alla hyllorna och slängde så massor av saker som var gamla ;) Vi startade också en tvättmaskin och jag städade ur ugnen.
När vi var klara med fåren och allt så gjorde vi mat. Det blev Svenska köttbullar och det fick som vanligt jubel och lovord ;) Jag tror inte att jag någonsin har gjort köttbullar så många gånger under hela mitt liv som jag har gjort det under de senaste tre månaderna.
Nää nu måste jag sluta skriva för jag sitter i fotöljen som står precis brevid där katten brukar kissa när hon smiter in, så det luktar illa men det är enda stället där det finns ett eluttag som är tillräckligt nära för att jag inte ska behöva sitta på golvet och skriva ;)
Ovido - Quiz & Flashcards