Alla inlägg den 29 december 2011

Av Lisa - 29 december 2011 09:21

Så nu har jag haft dagens äventyr eller egentligen är det dagens andra äventyr men det här var ett ensamt äventyr som kändes lite läskigt...

Det första äventyret hade jag och Elin tillsammans när vi åkte ut med fyrhjulingarna för att jobba ;) Vi bestämde oss för att vi skulle åka till bortre änden av padoken och börja från andra hållet idag så vi drog iväg med fyrhjulingarna. Vi åkte långt bort och började känna att nu måste ju staketet komma snart annars så kommer vi kunna jobba här i ett års tid med att ta bort alla de här buskarna, men inte kom staketet heller...När staketet äntligen dök upp så kom vi fram till att nja vi börjar nog från början idag med i alla fall för hit ut kommer nog ingen att komma så att de kan se att vi faktiskt har gjort något ;) Kanske borde tillägga att terängen i padoken betsår av upp och ner  och massor av träd och gamla nerrasade grenar som var i storlek med mindre träd ;) I alla fall så tog vi oss fram och tillbaka vid liv och det var faktiskt ganska kul ...

I alla fall mitt äventyr för dagen var när jag upptäckte att korna var inne i trädgården och vandrade omkring, jag slängde mig alltså ut på fyrhjulingen och började jaga ut dem. Ganska snart så insåg jag att jag var tvungen att låsa in hundarna eftersom de blev helt galna och jagade korna och var väldigt nära att bli sparkade flera ggr...

När jag fått in hundarna så fortsätter jag med att försöka jaga ut korna men det är inte så lätt när man inte vågar komma så nära dem. Korna här väger nämligen ca 600kg och har horn! Inga små söta husdjur alltså... Jag får ut alla korna ur trädgården och inser nästa problem de har gått in i fel padock...Jag kan inte stänga så som jag brukar för då kommer de att kunna vandra raka vägen tillbaka in i trädgården och inte in i den padoken som de ska vara i. Jag får alltdå komma på en nödlösning vilket består av att jag använder två grindar som nästan går hela vägen ihop och sen parkerar jag fyrhjulingen precis bakom och går tillbaka ;)

Av Lisa - 29 december 2011 02:55
Idag har vi varit duktiga och tagit fyrhjulingarna ut i en av hagarna och börjat ta bort buskar som inga djur äter. Det är verkligen massor av dem så vi kommer att ha jobb dygnet runt i evigheter ;) vädret idag har varit fint så vi höll på att allvarligt kolapsa av värmen så vi jobbade bara i ca en och en halv timme innan vi gav upp. Så när vi kom tillbaka matade vi grisarna och körde lite styrka och jag passade även på att jobba lite mer i grönsakslandet :) Vi pratade med Sebbe och Anika idag också för troligen så ska vi snart träffa dem, vilket ska bli mycket trevligt :) Vi har även tittat ut en tur som vi funderar på att åka med, nin får läsa själva på deras hemsida ;) http://www.travelaust.com.au/adventure/vic/mel-asp001.html
På kvällen så lagade jag och Irina mat tillsammans och Elin fick i uppdrag att fixa saladen :) Det blev väldigt gott! Nu ska vi forsätta med sagan om ringen filmerna.
Hejhopp
Ovido - Quiz & Flashcards