Alla inlägg den 19 december 2011

Av Lisa - 19 december 2011 10:53

Så idag har det regnat till och från hela dagen så vi har inte gjort så mycket. Vi tittade lite på film och jag gjorde lite småjobb ute i trädgården. Jag och Elin har pratat en hel del idag för jag har kommit fram till att jag ska åka hem tidigare än vad vi tidigare har planerat medans Elin stannar kvar här nere. Vi har pratat om det tidigare och jag har tänkt på det en hel del men nu har jag äntligen bestämt mig för att faktiskt åka hem...Förlåt Elins mamma jag vet att du inte gillar det men jag känner att det är vad jag behöver göra... På kvällen var vi ut och åt på resturang igen och sen gick vi och hyrde filmer så nu ska vi titta på film, vi måste bara bestämma vilken av dem vi vill se först... Hejhopp

Av Lisa - 19 december 2011 10:52

Idag har vi inte gjort många knop här på farmen ;) Vi har tittat på två filmer: walk the line och New moon. Efter det så sov Elin ett tag på soffan medans jag surfade lite på internet och gick ut och gick en sväng. Vid klockan fem åkte vi över till en grannfarm dit vi var bjudna på mat men det var bara jag och Elin och killarna som åkte dit för Holländarna hade skypedateer bestämda med nära och kära så de åkte till Mcdonalds istället. Vi lekte lite lekar med barnen i familjen och umgicks med deras wwoofers. Det var två italienare och två Japaner. De var trevliga men hade mer eller mindre bra engelska. Vi lekte en lek som påminde om dunken och sen spelade vi lite tennis. Jag halkade på tennisplanen så nu har jag ett blått blodigt och svullet knä, men jag överlever nog ;) De blev grillat som kvällsmat och det var väldigt gott men ingenting kan slå efterätten som var väldigt god! När maten var avslutad så rörde vi oss in i ett gigantiskt uthus/förråd där de hade ett pingisbord i ett rum och ett biljardbord i ett annat. Jag tittade på när de andra spelade pingis men blev ganska uttråkad så jag gick ner och spelade biljard men en av italienarna och en japan istället och jag utklassade dem totalt ;) Italienaren var en väldigt dålig förlorare till och med värre än mig så han svor väldigt väldigt mycket men det var ganska roligt att se. Han gjorde allt för att distrahera mig och var allmänt oglad när han insåg att det inte gick så bra... Jag skulle precis vinna när de andra kom in och berättade att det var dags att åka hem, men att jag kunde stanna om jag ville och gå tillbaka till våran farm sen istället men jag bestämde mig snabbt för att följa med de andra eftersom det regnade ganska mycket och eftersom jag ändå viste att jag skulle ha vunnit om inte något fulständigt oväntat hände ;) Nu ska vi i alla fall sova så jag ska offra mig på att gå och släcka. God natt och sov gott

Av Lisa - 19 december 2011 10:51
Så igår had vi en lugn dag med fint väder och nästan för varmt ;) man är aldrig nöjd...
Vi sov länge och drog sen på oss bikinisarna och gick ut och njöt av solen medans de andra tjejerna solade så passade jag på att rensa lite i grönsakslandet, jag rensade massor men det är ändå mycket kvar att göra. Det är ett evigt pågående projekt ;) Man hinner inte avsluta hela innan det är dax att börja om. När jag var nöjd med vad jag gjort så anslöt jag mig till de andra tjejerna i solen och jobbade på brännan :) Jag läste vidare i boken som jag lånat av Steve och som är massor av interjuver med olika kända personer och som verkligen är jätteintressant!
När det vart för plågsamt varmt gick vi ner till dammen och tvingade oss själva att bada eller jag och Elin och killarna gjorde de de andra tjejerna fegade ut pga blodiglarna som finns i och kanske lite på grund utav att den är lerigare än mälaren...
När vi kom upp så bestämde sig de andra tjejerna för att åka till mcdonalds och använda internet ett tag så vi passade på att lägga in en beställning på lunch :)
Medans de var borta så tvättade jag och Elin håret under trädgårdsslangen för att spara lite på vatten och för att vi kunde ;)
På kvällen så åkte vi till en julfest hos en kompis (människa de jobbar för ibland och som ibland jobbar för dem) till bröderna. Det var trevligt men det var lite av en gamlingfest. Så efter ett tag så åkte vi vidare in till en pub och fortsatte kvällen. Jag och Irina var kvällens självmant utvalda förare, men vi hade kul i alla fall eller jag hade i alla fall väldigt kul. På puben blev det mycket dans och det var massor av killar där som flörtade med oss ;) och alla frågade vart vi kom ifrån och undrade vad vi gjorde i deras lilla håla...vi hade inte riktigt något bra svar på den frågan för vi frågade oss själv lite dessamma. Kanske ska skriva lite om puben, det var inte direkt en pub utan mer nattklubsaktigt men ändå väldigt liten och väldigt trång och den kändes väldigt konstigt planerad. Man var tvungen att gå tvärs över dansgolvet för att komma till toa och stod man och pratade med någon vid baren så var man tvungen att pressa sig mot bardisken för att de vid borden skulle kunna ta sig till dansgolvet... jaja man insåg i alla fall att det var en liten håla som man var i... Vi stannade i alla fall tills puben stängde och sen körde vi hem, jag hade Elin, Sofie och Luke i min bil. Det var första gången jag körde den vägen själv så Luke var tvungen att varna mig för vart alla dip's var och hur jag bäst skulle ta mig förbi dem med Steves lilla skitbil ;) Jag höll även på att krocka med en kängeru på vägen hem, vilket gjorde mig lite nervös så om jag körde sakta innan så stod vi nästan stilla på resten av vägen hem... Men vi överlevde och det gjorde även kängerun vilket var bra :) När vi kom hem blev det lite småprat i soffan innan vi gick och la oss så vi var i säng ca kvart i fyra.

Nää nu ska jag lämna sängen och gå ut och titta på film med de andra :)
hejhopp
Ovido - Quiz & Flashcards