Direktlänk till inlägg 19 december 2011

Julfest (lördag)

Av Lisa - 19 december 2011 10:51
Så igår had vi en lugn dag med fint väder och nästan för varmt ;) man är aldrig nöjd...
Vi sov länge och drog sen på oss bikinisarna och gick ut och njöt av solen medans de andra tjejerna solade så passade jag på att rensa lite i grönsakslandet, jag rensade massor men det är ändå mycket kvar att göra. Det är ett evigt pågående projekt ;) Man hinner inte avsluta hela innan det är dax att börja om. När jag var nöjd med vad jag gjort så anslöt jag mig till de andra tjejerna i solen och jobbade på brännan :) Jag läste vidare i boken som jag lånat av Steve och som är massor av interjuver med olika kända personer och som verkligen är jätteintressant!
När det vart för plågsamt varmt gick vi ner till dammen och tvingade oss själva att bada eller jag och Elin och killarna gjorde de de andra tjejerna fegade ut pga blodiglarna som finns i och kanske lite på grund utav att den är lerigare än mälaren...
När vi kom upp så bestämde sig de andra tjejerna för att åka till mcdonalds och använda internet ett tag så vi passade på att lägga in en beställning på lunch :)
Medans de var borta så tvättade jag och Elin håret under trädgårdsslangen för att spara lite på vatten och för att vi kunde ;)
På kvällen så åkte vi till en julfest hos en kompis (människa de jobbar för ibland och som ibland jobbar för dem) till bröderna. Det var trevligt men det var lite av en gamlingfest. Så efter ett tag så åkte vi vidare in till en pub och fortsatte kvällen. Jag och Irina var kvällens självmant utvalda förare, men vi hade kul i alla fall eller jag hade i alla fall väldigt kul. På puben blev det mycket dans och det var massor av killar där som flörtade med oss ;) och alla frågade vart vi kom ifrån och undrade vad vi gjorde i deras lilla håla...vi hade inte riktigt något bra svar på den frågan för vi frågade oss själv lite dessamma. Kanske ska skriva lite om puben, det var inte direkt en pub utan mer nattklubsaktigt men ändå väldigt liten och väldigt trång och den kändes väldigt konstigt planerad. Man var tvungen att gå tvärs över dansgolvet för att komma till toa och stod man och pratade med någon vid baren så var man tvungen att pressa sig mot bardisken för att de vid borden skulle kunna ta sig till dansgolvet... jaja man insåg i alla fall att det var en liten håla som man var i... Vi stannade i alla fall tills puben stängde och sen körde vi hem, jag hade Elin, Sofie och Luke i min bil. Det var första gången jag körde den vägen själv så Luke var tvungen att varna mig för vart alla dip's var och hur jag bäst skulle ta mig förbi dem med Steves lilla skitbil ;) Jag höll även på att krocka med en kängeru på vägen hem, vilket gjorde mig lite nervös så om jag körde sakta innan så stod vi nästan stilla på resten av vägen hem... Men vi överlevde och det gjorde även kängerun vilket var bra :) När vi kom hem blev det lite småprat i soffan innan vi gick och la oss så vi var i säng ca kvart i fyra.

Nää nu ska jag lämna sängen och gå ut och titta på film med de andra :)
hejhopp
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 1 oktober 2012 09:05

Igår var vi på shopping nästan hela dagen och det ska vi fortsätta med idag, men inte lika mycket för då får jag väskproblem ;) jag shoppade mycket för att vara mig igår vilket innebar att det blev 18 saker totalt inköpta :) planen för idag är att ök...

Av Lisa - 30 september 2012 10:22

Så nu har de hunnit hänt en del sen jag skrev sist ;) Natten mellan fredagen och lördagen så sov vi hemma hos äldsta brodern eftersom han bodde mycket närmare busstationen. Vi kom dit ganska sent så de var bara att krypa i säng på en gång när vi k...

Av Lisa - 28 september 2012 21:14

Ikväll är sista kvällen på gården och vi lagade tacos :) jag har klippt gräsmattan idag vilket tog ca fem timmar... stor gräsmatta alltså... imorgon åker vi till galway eftersom det skulle vara demonstrationer i belfast, med avstängda områden mm... s...

Av Lisa - 26 september 2012 21:10

Jag orkar inte skriva något idag vi har typ bara städat eftersom det inte har regnat...hostel är i alla fall bokat pch vi ska få skjus till belfast :) hejhopp...

Av Lisa - 25 september 2012 21:19

Idag har vi tvättat vete och packat mjöl :) de gick bra :) vi lagade kvällsmat eller rättare sagt jag gjorde eftersom ebba fick hjälpa till med lite småsaker på gården ;) Farmorn var här på lunch och sen fick vi en rundtur i andra delen av huset, de...

Ovido - Quiz & Flashcards