Direktlänk till inlägg 19 december 2011

yurtfarm (söndag)

Av Lisa - 19 december 2011 10:52

Idag har vi inte gjort många knop här på farmen ;) Vi har tittat på två filmer: walk the line och New moon. Efter det så sov Elin ett tag på soffan medans jag surfade lite på internet och gick ut och gick en sväng. Vid klockan fem åkte vi över till en grannfarm dit vi var bjudna på mat men det var bara jag och Elin och killarna som åkte dit för Holländarna hade skypedateer bestämda med nära och kära så de åkte till Mcdonalds istället. Vi lekte lite lekar med barnen i familjen och umgicks med deras wwoofers. Det var två italienare och två Japaner. De var trevliga men hade mer eller mindre bra engelska. Vi lekte en lek som påminde om dunken och sen spelade vi lite tennis. Jag halkade på tennisplanen så nu har jag ett blått blodigt och svullet knä, men jag överlever nog ;) De blev grillat som kvällsmat och det var väldigt gott men ingenting kan slå efterätten som var väldigt god! När maten var avslutad så rörde vi oss in i ett gigantiskt uthus/förråd där de hade ett pingisbord i ett rum och ett biljardbord i ett annat. Jag tittade på när de andra spelade pingis men blev ganska uttråkad så jag gick ner och spelade biljard men en av italienarna och en japan istället och jag utklassade dem totalt ;) Italienaren var en väldigt dålig förlorare till och med värre än mig så han svor väldigt väldigt mycket men det var ganska roligt att se. Han gjorde allt för att distrahera mig och var allmänt oglad när han insåg att det inte gick så bra... Jag skulle precis vinna när de andra kom in och berättade att det var dags att åka hem, men att jag kunde stanna om jag ville och gå tillbaka till våran farm sen istället men jag bestämde mig snabbt för att följa med de andra eftersom det regnade ganska mycket och eftersom jag ändå viste att jag skulle ha vunnit om inte något fulständigt oväntat hände ;) Nu ska vi i alla fall sova så jag ska offra mig på att gå och släcka. God natt och sov gott

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 1 oktober 2012 09:05

Igår var vi på shopping nästan hela dagen och det ska vi fortsätta med idag, men inte lika mycket för då får jag väskproblem ;) jag shoppade mycket för att vara mig igår vilket innebar att det blev 18 saker totalt inköpta :) planen för idag är att ök...

Av Lisa - 30 september 2012 10:22

Så nu har de hunnit hänt en del sen jag skrev sist ;) Natten mellan fredagen och lördagen så sov vi hemma hos äldsta brodern eftersom han bodde mycket närmare busstationen. Vi kom dit ganska sent så de var bara att krypa i säng på en gång när vi k...

Av Lisa - 28 september 2012 21:14

Ikväll är sista kvällen på gården och vi lagade tacos :) jag har klippt gräsmattan idag vilket tog ca fem timmar... stor gräsmatta alltså... imorgon åker vi till galway eftersom det skulle vara demonstrationer i belfast, med avstängda områden mm... s...

Av Lisa - 26 september 2012 21:10

Jag orkar inte skriva något idag vi har typ bara städat eftersom det inte har regnat...hostel är i alla fall bokat pch vi ska få skjus till belfast :) hejhopp...

Av Lisa - 25 september 2012 21:19

Idag har vi tvättat vete och packat mjöl :) de gick bra :) vi lagade kvällsmat eller rättare sagt jag gjorde eftersom ebba fick hjälpa till med lite småsaker på gården ;) Farmorn var här på lunch och sen fick vi en rundtur i andra delen av huset, de...

Ovido - Quiz & Flashcards