Direktlänk till inlägg 10 december 2011

dåliga uppdateringar

Av Lisa - 10 december 2011 11:24

Jag vet att vi har varit dåliga på att skriva de senaste dagarna så jag ska skriva en snabb sammanfattning ;) Vi har varit ute och jobbat i padocken med att göra klart ett gamalt staket och rensa bort buskar som inga av djuren äter. Vi har vaccinerat får och lamm, vilket verkligen är ett hårt jobb eftersom man måste brotta ner djuren på rygg och ge dem sprutan i armvecket. Med lammen är det inte så svårt med med de stora fullvuxna fåren så blir det ganska jobbigt eftersom de är nästan midjehöga och väldigt stabila djur... I alla fall så brottade jag ner de största djuren jag kunde hitta och sparade de mindre åt de andra tjejerna ;) När vi var klara med de ca 150 fåren så var jag så trött i armarna att jag inte orkade lyfta dem över huvudet ;) Idag har vi varit och städat ur rakningshuset för fåren för imorgon ska ullen av :) det ska bli spännande att se och jag tror att det kommer att bli jobbigt för de har ca 300får som ska bli fixade... Justja igår var vi på en utflykt till mcdonalds bara för att komme bort från farmen ett tag och göra något annat. Annars tror jag inte att det har hänt så mycket senaste dagarna.


ps jag skrev det här igår fredags...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 1 oktober 2012 09:05

Igår var vi på shopping nästan hela dagen och det ska vi fortsätta med idag, men inte lika mycket för då får jag väskproblem ;) jag shoppade mycket för att vara mig igår vilket innebar att det blev 18 saker totalt inköpta :) planen för idag är att ök...

Av Lisa - 30 september 2012 10:22

Så nu har de hunnit hänt en del sen jag skrev sist ;) Natten mellan fredagen och lördagen så sov vi hemma hos äldsta brodern eftersom han bodde mycket närmare busstationen. Vi kom dit ganska sent så de var bara att krypa i säng på en gång när vi k...

Av Lisa - 28 september 2012 21:14

Ikväll är sista kvällen på gården och vi lagade tacos :) jag har klippt gräsmattan idag vilket tog ca fem timmar... stor gräsmatta alltså... imorgon åker vi till galway eftersom det skulle vara demonstrationer i belfast, med avstängda områden mm... s...

Av Lisa - 26 september 2012 21:10

Jag orkar inte skriva något idag vi har typ bara städat eftersom det inte har regnat...hostel är i alla fall bokat pch vi ska få skjus till belfast :) hejhopp...

Av Lisa - 25 september 2012 21:19

Idag har vi tvättat vete och packat mjöl :) de gick bra :) vi lagade kvällsmat eller rättare sagt jag gjorde eftersom ebba fick hjälpa till med lite småsaker på gården ;) Farmorn var här på lunch och sen fick vi en rundtur i andra delen av huset, de...

Ovido - Quiz & Flashcards