Direktlänk till inlägg 10 december 2011

Fååååår ;)

Av Lisa - 10 december 2011 11:29

Idag gick vi upp skit tidigt (halv sex), för att åka i väg till andra farmen där fåren skulle friseras ;)

Jag började dagen med att driva in fåren i boxarna där männen som rakade dem hämtade dem (konstig mening). Det gick bra, var ett ganska avslappnat jobb vilket var bra eftersom jag var så jäkla allergisk. Tror att det var en kombination av fåren, dammet och gräset utanför, vilket gjorde att jag mådde piss...I alla fall så var det fyra män där som rakade fåren och sen var det vi åtta från farmen så allting flöt på riktigt bra.

Efter lunchen sen så bytte jag och en av de holländska tjejerna jobb vilket inte alls fungerade med min allergi men jag försökte så mycket som möjligt, vilket inte var så smart. Jag blev ordentligt allergisk så nu sitter jag ensam kvar på farmen helt slut av allt hostande och snorande medans Elin och de andra är i väg på en julfest hos en av grannarna..Menmen de har det säkert kul utan mig :( japp jag tycker synd om mig själv menmen jag ska krypa ihop med en bok ett tag och sen ska jag titta på film kanske om jag orkar. Klockan är redan tio på kvällen här så jag tror inte att jag kommer göra så mycket mer...Jag ska njuta av värmefilten som jag har i sängen och vara glad åt att jag har den och hoppas att vi åker till stranden imorgon eftersom det äntligen börjar bli varmare ute :)

 
 
Ingen bild

Jo

10 december 2011 12:00

Har du ingen allergi medicin med dig? Måste ju gå att köpa om inte annat!?!

Lisa

11 december 2011 10:58

Skojar du jag överdoserar den varje dag...Jag får ta en tablett varje dag men jag tar minst två ibland till och med tre...

 
Ingen bild

joanna

10 december 2011 14:57

Naw, stackare.. Då hoppas jag på stranden för dig imorron! :) kram

Lisa

11 december 2011 11:01

tyvärr så var vädret för dåligt för det :( men vi ska troligen åka ner till kusten i slutet av veckan, om killarna hinner med allt de måste få gjort på jobbet :) Kram

 
Ingen bild

Jo

15 december 2011 11:29

Ojdå! Rekommenderar att pröva en annan sort isf. Man kan bli immun mot allergimed. om man har samma sort för länge. Men såg att du köpt i nyare inlägget. Hoppas allergin blir bättre :) Ni verkar ha det riktigt bra. Roligt att valla får ;)

Lisa

16 december 2011 12:40

skojar du just nu har jag fyra olika som jag varvar och blandar och har mig ;) Men vi har det bra i alla fall och fåren är roliga att jobba med :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 1 oktober 2012 09:05

Igår var vi på shopping nästan hela dagen och det ska vi fortsätta med idag, men inte lika mycket för då får jag väskproblem ;) jag shoppade mycket för att vara mig igår vilket innebar att det blev 18 saker totalt inköpta :) planen för idag är att ök...

Av Lisa - 30 september 2012 10:22

Så nu har de hunnit hänt en del sen jag skrev sist ;) Natten mellan fredagen och lördagen så sov vi hemma hos äldsta brodern eftersom han bodde mycket närmare busstationen. Vi kom dit ganska sent så de var bara att krypa i säng på en gång när vi k...

Av Lisa - 28 september 2012 21:14

Ikväll är sista kvällen på gården och vi lagade tacos :) jag har klippt gräsmattan idag vilket tog ca fem timmar... stor gräsmatta alltså... imorgon åker vi till galway eftersom det skulle vara demonstrationer i belfast, med avstängda områden mm... s...

Av Lisa - 26 september 2012 21:10

Jag orkar inte skriva något idag vi har typ bara städat eftersom det inte har regnat...hostel är i alla fall bokat pch vi ska få skjus till belfast :) hejhopp...

Av Lisa - 25 september 2012 21:19

Idag har vi tvättat vete och packat mjöl :) de gick bra :) vi lagade kvällsmat eller rättare sagt jag gjorde eftersom ebba fick hjälpa till med lite småsaker på gården ;) Farmorn var här på lunch och sen fick vi en rundtur i andra delen av huset, de...

Ovido - Quiz & Flashcards