Direktlänk till inlägg 22 december 2011

Sluta ifrågasätt mitt beslut! (tisdag)

Av Lisa - 22 december 2011 12:27
Idag har vi jobbat massor här på farmen, jag har ägnat mig åt att klippa buskar, Elin har samlat ihop gamalt skräp och staketrester och holländarna har kliptgräsmattan, flyttat fåren, lagat grisstian och flyttat dit grisarna igen. Ni hör alltså hur duktiga vi har varit :) Enda nackdelen var väl att solen var framme nästan hela dagen men ingen av oss var smart nog att dra på oss solkräm ;)
När jag var klar med min del av dagens arbete så gick jag in och kollade lite priser på olika resor och hur mycket det skulle kosta att hyra en bil och åka great occeane road mm.
När Elin var klar med sin del av det vi skulle gora idag gick jag och Elin ut och gick en sväng och hade lite mer privat tjejprat, vi diskuterade mest hur vi skulle göra efter nyår men det känns ändå bäst att vandra iväg och prata eftersom man känner sig lite oartig när man pratar Svenska med alla andra omkring sig...Jag har gjort en plan om vad jag vill göra så nu håller jag på att kollar priser och kollar vart och när jag ska lägga allting och om jag ska stryka något eller inte. Sen har Elin sagt att hon ska kolla hur mycket allt ska kosta och sen bestämma om hon vill hänga med på det eller inte :) Förhoppningsvis så hänger hon med :)
Just nu känner jag mig bara irriterad på alla komentarer som jag har fått hemifrån, om jag skojar, om jag har tänkt igenom det här ordentligt och om jag bara ska lämna Elin här nere...
För det första jag skojar inte, det är ingenting som man skojar om och jag ser ingen mening med att skoja om det.
För det andra jag har tänkt igenom det här, flera av er har säkert fått medelanden om att jag har hemlängtan mm och för några av er där hemma så borde inte det komma som en överasking, de som är här nere har mera varit bra att du inser att du inte orkar vara hemifrån mer men ändå bestämt dig för att se det viktigaste innan du åker hem du har i alla fall varit iväg i fem månader då och det är inte illa.
Och för det tredje jag lämnar inte bara Elin! Vi har pratat massor om det här och diskuterat det fram och tillbaka och håller fortfarande på och diskuterar det. Men Elin är trots allt en vuxen människa och hon har själv tagit beslutet att hon vill fortsätta resa utan mig! Vi har fått många kompisar här nere som kommer att hjälpa henne om något händer och som troligtvis kommer att hjälpa henne bättre och lättare än vad jag skulle kunna göra! Jag tycker att det ska bli jättejobbigt att lämna Elin men jag vill verkligen åka hem och hon vill det inte!

Så nu vill jag inte ha några mer negativa ifrågasättande medelanden! Och det gäller även min mail och facebook! Sen om ni vill övertala Elin att åka hem med mig eller vill skicka komentarer mm till henne så lägger jag mig inte i men sluta ifrågasätt mina beslut!
 
 
Ingen bild

joanna

22 december 2011 19:47

hoppas du inte tog det som om jag ifrågasatte det. vart mest bara förvånad!
tycker faktiskt det ska bli kul att du kommer hem tidigare så man får höra om allt, se bilder, och så klart träffa dig! :) kram

Lisa

23 december 2011 00:22

good! det var bara det att det var väldigt väldigt många som skrev samma sak så det kändes som att ni inte ville ha hem mig :( jag ser fram emot att komma hem och träffa er alla och berätta allt som jag varit med om och visa bilder :) fast ni vet ju det mesta tack vare bloggen ;) kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 1 oktober 2012 09:05

Igår var vi på shopping nästan hela dagen och det ska vi fortsätta med idag, men inte lika mycket för då får jag väskproblem ;) jag shoppade mycket för att vara mig igår vilket innebar att det blev 18 saker totalt inköpta :) planen för idag är att ök...

Av Lisa - 30 september 2012 10:22

Så nu har de hunnit hänt en del sen jag skrev sist ;) Natten mellan fredagen och lördagen så sov vi hemma hos äldsta brodern eftersom han bodde mycket närmare busstationen. Vi kom dit ganska sent så de var bara att krypa i säng på en gång när vi k...

Av Lisa - 28 september 2012 21:14

Ikväll är sista kvällen på gården och vi lagade tacos :) jag har klippt gräsmattan idag vilket tog ca fem timmar... stor gräsmatta alltså... imorgon åker vi till galway eftersom det skulle vara demonstrationer i belfast, med avstängda områden mm... s...

Av Lisa - 26 september 2012 21:10

Jag orkar inte skriva något idag vi har typ bara städat eftersom det inte har regnat...hostel är i alla fall bokat pch vi ska få skjus till belfast :) hejhopp...

Av Lisa - 25 september 2012 21:19

Idag har vi tvättat vete och packat mjöl :) de gick bra :) vi lagade kvällsmat eller rättare sagt jag gjorde eftersom ebba fick hjälpa till med lite småsaker på gården ;) Farmorn var här på lunch och sen fick vi en rundtur i andra delen av huset, de...

Ovido - Quiz & Flashcards