Direktlänk till inlägg 22 december 2011

En liten rosa telefon och häckar :)

Av Lisa - 22 december 2011 12:31

Jag slarvade med att skriva på bloggen igår, FY PÅ MIG! Jag brukar skriva varje dag även om jag inte lägger upp varje dag men igår skrev jag inte så jag får skriva dubbelt upp idag istället. En av de första sakerna jag gör varje morgon är att kolla facebook och mailen för att se om jag har fått något roligt hemifrån. Nästan varje dag har jag något litet medelande från nära och kära och det är det bästa tillfället på dagen när man läser de medelandena som man har fått :) Igår och idag har jag gjort samma sak, jag har jobbat med buskarn utanför huset. Det är ganska illa när det krävs tre arbetsdagar för en person att få klart fem buskar. Fyra av dem formade jag bara till och det tog väldigt mycket tid och en av dem klippte jag ner helt. Efter första dagens jobb så hade jag bara fått klart en av buskarna och då var det ingen av killarna som ens verkade lägga märket till att något hade hänt igår formade jag till en buske och började klippa ner en totalt då märkte den äldre brodern och kompisen att något hade förändrats och de sa att de såg bra ut och idag sa yngre brodern att det såg bra ut och att det var en stor skillnad och så kläcker han ur sig: jag trodde först att ni hade tagit bort en buske man jag ser nu att ni bara har format till dem och det ser jättebra ut. Mitt svar: Jag har tagit bort en hel buske och format till de andra... Han: Åh det är okej det ser bra ut i alla fall, mycket öppnare. De andra tjejerna såg ganska skeptiska ut näör jag sa att jag ville ta bort en buske men nu efteråt så har jag fått mycket beröm över hur det blev och jag har fått höra att jag har öga för det här ;) Jag kanske ska bli trädgårdsmästare i alla fall... Igår var vi även ner på stan en sväng och jag passade på att köpa en ny telefon :) det är en liten rosa och vit telefon och den är så gullig :) Det är en LG GU285 som min kära far har lovat att betala åt mig och ge mig i julklapp :) Tack pappa! Elin köpte en jättegullig ring igår när vi var ner på stan. Vi passade även på att äta lunch på kfc när vi ändå var i närheten ;) På kvällen sen så tittade vi på en jättesorglig film som hette pojken med den randiga pyjamasen. Den handlade om en pojke som blev kompis med en judiskpojke under andra världskriget och det satt på var sin sida om staketet, ena i koncentrationsläger och andra med en pappa som var högt uppsatt inom militären...det slutade i alla fall med att kvällen blev en tjejkväll för alla killarna gav upp filmen tidigt och gick och la sig. Idag ska killarna i alla fall iväg på julfest och holländskorna ville gå ut och äta själva så jag och Elin får väl underhålla oss själva här på farmen, men det ska vi väl klara av ;) Det blir säkert en film eller något och sen får jag väl laga någon mat. Senare på kvällen: Nu har jag och Elin harft tjejkväll :) Det blev texmexsoppa och Twilight, mysigt! Nyss berättade jag för Elin hur jag ska dö ikväll, det som kommer att hända är att spindeln som sitter ovanför dörren in till avdelningen med sovrummen kommer att ramla ner på mig när jag går förbi och sen kommer jag skrika och ramla ihop död på golvet av en hjärtattack ;) Asså den spindeln är inte liten och jag skrek när Elin pekade ut den för mig och lite längre bort sitter en till lika stor och nu har jag släppt spindeln som satt över dörren med blicken medans jag skrev och nu är den borta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HJÄLP!!! JAG GILLAR INTE SPINDLARNA HÄR!!

 
 
Ingen bild

joanna

22 december 2011 19:53

näj fy fan! jag skulle dö bara av att se att spindeln var borta! om jag inte redan skulle ha gjort det av synen av den!
btw, ska du åka till Nya Zeeland? :)

Lisa

23 december 2011 00:23

haha aa de är hemska! japp jag planerar att åka några dagar till nya zeeland :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 1 oktober 2012 09:05

Igår var vi på shopping nästan hela dagen och det ska vi fortsätta med idag, men inte lika mycket för då får jag väskproblem ;) jag shoppade mycket för att vara mig igår vilket innebar att det blev 18 saker totalt inköpta :) planen för idag är att ök...

Av Lisa - 30 september 2012 10:22

Så nu har de hunnit hänt en del sen jag skrev sist ;) Natten mellan fredagen och lördagen så sov vi hemma hos äldsta brodern eftersom han bodde mycket närmare busstationen. Vi kom dit ganska sent så de var bara att krypa i säng på en gång när vi k...

Av Lisa - 28 september 2012 21:14

Ikväll är sista kvällen på gården och vi lagade tacos :) jag har klippt gräsmattan idag vilket tog ca fem timmar... stor gräsmatta alltså... imorgon åker vi till galway eftersom det skulle vara demonstrationer i belfast, med avstängda områden mm... s...

Av Lisa - 26 september 2012 21:10

Jag orkar inte skriva något idag vi har typ bara städat eftersom det inte har regnat...hostel är i alla fall bokat pch vi ska få skjus till belfast :) hejhopp...

Av Lisa - 25 september 2012 21:19

Idag har vi tvättat vete och packat mjöl :) de gick bra :) vi lagade kvällsmat eller rättare sagt jag gjorde eftersom ebba fick hjälpa till med lite småsaker på gården ;) Farmorn var här på lunch och sen fick vi en rundtur i andra delen av huset, de...

Ovido - Quiz & Flashcards