Direktlänk till inlägg 27 december 2011

Juldagen (deras typ julafton)

Av Lisa - 27 december 2011 00:50

Så igår kväll så var vi ju ut och åt med deras mamma och mormor och morfar. Vi wwoofers trodde att vi skulle hem till dem och äta men det skulle vi tydligen inte utan vi åkte till en klubb där vi satt hela kvällen. Det var ganska kul det blev en del dans och massor av prat. Maten var inte speciellt bra eller i alla fall inte stek, vilket var vad jag beställde :( Däremot var det billigt men det spelar ju ingen roll när det inte är så gott... Jag var chaufför igen så jag drack bara cola även om de andra försökte övertala mig att ta ett glas champange och skåla med dem. Man får ju dricka ett glas öl och ändå köra här men jag ville ändå inte. Det gick riktgit långsamt på hemvägen eftersom jag körde på vänster sida när det var mörkt plus att det var en väg som jag aldrig åkt på innan. Jag tror att de andra bilisterna på vägen tyckte jag var lite jobbig för jag skapade lite köer när det var enkelfiligt men det bryr jag mig inte om för vi kom hem vid liv och utan olyckor ;) Idag sen började vi dagen vid poolen :) Det var riktigt skönt och kul, alla fem av oss från farmen lekte massor av lekar i poolen så vi badade i ca tre timmar ;) Haha vi var som barn på nytt...vi lekte massor av lekar som killarna hade lekt i poolen när de var barn bland annat marco polo och gris ;) Deras syster kom medans vi lekte i poolen tittade på oss skakade på huvudet och gick in igen . Vid tvåtiden kom två av deras kusiner med familjer över och då vart det mat i massor! Det blev räckor, kyckling, skinka, salad och massor av olika efterätter ;) Och eftersom det var massor av olika saker som i alla fall jag aldrig testat förut så var jag ju tvungen att testa av allt ;) Så när maten var klar så var jag så mätt att jag inte ville röra en muskel och alla från farmen verkade känna samma sak så vi gick in och tittade på en film medans de andra lekte i poolen och pratade. När filmen var slut så bestämdes det att nu var det dags att börja äta igen. Så fram åkte chipsen och dippen och ännu mera räkor och genast påbörjades julmiddagen vilken skulle bestå av en curry gryta. Redan efter tre räkor kände jag att det räckte och när curryn serverades så tog jag så lite att det knappt kändes som att det var värt att smutsa ner talriken ;) Men den var väldigt god i alla fall så det kändes lite synd att inte kunna äta nästan något av den och så fort vi ätit upp maten så åkte nästa efterrätt fram...och självklart så var jug tvungen att smaka även av dem, man kan ju inte tack nej till efterätt...Jag kommer väga 200kg efter den här helgen! Som tur var så bestämdes det att vi skulle gå ut och gå efter allt det här ätandet så vi gick en ganska lång tur och tittade på hur alla hade dekorerat sina hus med belysning. Det var så mycket ljus! Om ni tänker på hur man har sett att Amerikanska hus ser dekorerade ut vid jul så såg det ut även här! Så mycket lampor, tomtar mm som blinkade och rörde sig...När i kom tillbaka så tittade vi lite på tv men jag och Elin bestämde oss ganska snart för att ge upp och gå upp och lägga oss men vi har precis hunnit krypa ner i sängen när vi kommer på att vi inte tog några foton alls när vi var ute så vi drar på oss lite mera kläder och smiter ut en snabb sväng och fotar ett hur bara för att få i alla fall ett bildbevis ;)

 
 
Ingen bild

joanna

27 december 2011 15:21

låter otroligt mumsigt med så mkt mat och efterrätter! :)
och låter inte helt fel hemma hos pappan och chilla i poolen vid jul :P
kram

Lisa

27 december 2011 23:19

det var najs ;) kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 1 oktober 2012 09:05

Igår var vi på shopping nästan hela dagen och det ska vi fortsätta med idag, men inte lika mycket för då får jag väskproblem ;) jag shoppade mycket för att vara mig igår vilket innebar att det blev 18 saker totalt inköpta :) planen för idag är att ök...

Av Lisa - 30 september 2012 10:22

Så nu har de hunnit hänt en del sen jag skrev sist ;) Natten mellan fredagen och lördagen så sov vi hemma hos äldsta brodern eftersom han bodde mycket närmare busstationen. Vi kom dit ganska sent så de var bara att krypa i säng på en gång när vi k...

Av Lisa - 28 september 2012 21:14

Ikväll är sista kvällen på gården och vi lagade tacos :) jag har klippt gräsmattan idag vilket tog ca fem timmar... stor gräsmatta alltså... imorgon åker vi till galway eftersom det skulle vara demonstrationer i belfast, med avstängda områden mm... s...

Av Lisa - 26 september 2012 21:10

Jag orkar inte skriva något idag vi har typ bara städat eftersom det inte har regnat...hostel är i alla fall bokat pch vi ska få skjus till belfast :) hejhopp...

Av Lisa - 25 september 2012 21:19

Idag har vi tvättat vete och packat mjöl :) de gick bra :) vi lagade kvällsmat eller rättare sagt jag gjorde eftersom ebba fick hjälpa till med lite småsaker på gården ;) Farmorn var här på lunch och sen fick vi en rundtur i andra delen av huset, de...

Ovido - Quiz & Flashcards