Direktlänk till inlägg 27 december 2011

ORMEN I SOVRUMMET (haha det låter som en porrfilm)

Av Lisa - 27 december 2011 08:45

Så som ni såg på inlägget tidigare idag så hittade Elin en orm i vårat sovrum tidigare idag. Så våran dag har iprincip kretsat kring den ;) Efter att vi hittat ormen så hetsringde jag killarnas telefoner tills Luke svarade. Han svarade med den vanliga hälsningsfrasen hello how are you? och mitt svar blev vi har en stor brunn orm i vårat sovrum...Jag sa ingenting om vem det var som ringde eller något utan det var rakt på sak ;) Hans svar lät aningens förvirrat och jag tror att han var tvungen att titta på telefonen för att komma på att vi ringde från huset. Jag sa inget mer än att vi hade en stor orm i huset och att vi hade stängt dörren om den, det var vad jag tyckte var viktigt i just då ;) Elin sa till mig att fråga vad vi skulle göra så jag gjorde det för det lät ganska smart...Till svar fick vi att vi skulle låta dörren vara stängd och inte gå in och att han skulle ringa till en granntant som kunde komma och plocka ut den. Han lovade att ring oss snart igen. Så fort jag hade lagt på så gick jag och tog en macka för att lugna nerverna och Elin tog ett glas vin. Snart därefter ringde han upp igen och sa att han inte hade fått tag i dammen men att vi inte skulle gå in! Han skulle fortsätta att försöka få tag på henne och i värsta fall så skulle de få ta ut den när de kom hem...

Mycket olugnad av de orden så fortsatte jag med att äta lunch också när jag ändå höll på sen försökte jag gå ut och rensa lite i grönsakslandet men det gick inte bra så jag gick in och tittade på tv istället.

Jag hann nästan bara slå på tvn innan telefonen ringer igen och det är Luke igen, den här gången har han fått tag på dammen så hon var på väg hit, ÄNTLIGEN!! Medans jag pratar med Luke så öppnar Elin dörren lite på glänt och inser att ormen har försvunnit från där den var förut så jag säger det till Luke och han säger åt mig att vi inte ska gå in ändå och låta dammen söka igenom rummet i alla fall... Sagt och gjort vi låter dammen söka igenom rummet och tyvärr så hittar hon inte ormen men hon tröstar oss med att den troligen har ålat ut igen gonom samma hål som den kom in. Så så fort dammen hade lämnat farmen så tryckte vi in gamla papplådor i alla springor och hål som vi kunde hitta ;) Så nu är det säkert säkert, hoppas jag i alla fall! Efter det så jobbade jag lite i grönsakslandet i alla fall och gick även en sväng till grisarna. Så nu väntar vi bara på att pojkarna ska komma hem så att vi kan äta och titta på sagan om de två tornen :)

hejhopp

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 1 oktober 2012 09:05

Igår var vi på shopping nästan hela dagen och det ska vi fortsätta med idag, men inte lika mycket för då får jag väskproblem ;) jag shoppade mycket för att vara mig igår vilket innebar att det blev 18 saker totalt inköpta :) planen för idag är att ök...

Av Lisa - 30 september 2012 10:22

Så nu har de hunnit hänt en del sen jag skrev sist ;) Natten mellan fredagen och lördagen så sov vi hemma hos äldsta brodern eftersom han bodde mycket närmare busstationen. Vi kom dit ganska sent så de var bara att krypa i säng på en gång när vi k...

Av Lisa - 28 september 2012 21:14

Ikväll är sista kvällen på gården och vi lagade tacos :) jag har klippt gräsmattan idag vilket tog ca fem timmar... stor gräsmatta alltså... imorgon åker vi till galway eftersom det skulle vara demonstrationer i belfast, med avstängda områden mm... s...

Av Lisa - 26 september 2012 21:10

Jag orkar inte skriva något idag vi har typ bara städat eftersom det inte har regnat...hostel är i alla fall bokat pch vi ska få skjus till belfast :) hejhopp...

Av Lisa - 25 september 2012 21:19

Idag har vi tvättat vete och packat mjöl :) de gick bra :) vi lagade kvällsmat eller rättare sagt jag gjorde eftersom ebba fick hjälpa till med lite småsaker på gården ;) Farmorn var här på lunch och sen fick vi en rundtur i andra delen av huset, de...

Ovido - Quiz & Flashcards