Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Lisa - 6 oktober 2011 05:45

   Elin när vi är ute och jobbar på farmen :)   Jag som kör traktor :)   Jag som målar ;) (vet inte hur man vrider bilderna)   Elin med ett litet gulligtlamm som snart ska vaccineras och få svansen fixad :)

  Jag efter att precis blivit nerpissad av ett lamm... brevid mig står steve och sen ser man jason och luke i bakgrunden ;)


hade ganska många bilder till som jag tänkte lägga upp men internet la av igen...

men här har ni några i alla fall så sluta gnäll nu ;)

Av Lisa - 6 oktober 2011 05:44
(Lisa) Så ännu en slappardag avklarad....våra dagar är väldigt slappa nu när de åker och jobbar på andra farmar, mitt och Elins jobb är att mata grisarna vilket tar fem minuter om man räknar med promenaden till och från inhängnaden. Är det bara själva matningen som räknas är de typ tio sekunder eller tiden som de tar att vända en hink upp och ner ;) idag gav vi dem faktiskt vatten också så då kanske de tog en halv minut extra :) låt mig tänka vad har vi mer ansvar för, jo vi ska diska det som behöver diskas vilket brukar handla om typ fem muggar och några knivar från bröd och smör ;) justja de jobbigaste vi måste sköta om är grönsakslandet, eller deras "VeggiePatch" som dem kallar det...idag innebar de att vi hade på sex kannor med vatten men de var typ första gången sen vi kom hit... annars så behöver vi inte göra ett piss! men jag och elin har städat lite i alla fall ;) och i går lagade vi mat åt dem igen när de kom hem från jobbet vilket de vart väldigt glada över :) senast två dagarna har solen varit framme så vi har solat och slappat men även städat lite runt lägereldarna som de har gjort iordning :) 
Just ja jag och elin har börjat springa här på ägorna kring farmen bara för att vi känner att vi måste röra lite på oss och då tar vi med oss hundarna som ser ut att uppskatta de mycket ;) maten här är inte världens nyttigaste så de känns som att man annars kommer att väga 200kg om sju månader ;) alltså mängden läsk och godis och annat onyttigt som de äter är enorm men mängden mat är sjukt liten! jaja vi mår bra i alla fall och här ifrån åker vi nog om ca en vecka så då får vi se om de har lika dålig mat överallt eller om de bara är här ;)
(Elin) Men jag håller faktiskt inte riktigt med dig Lisa, vi har bara ätit skräpmat typ tre gånger. Så jag tycker våra mödrar kan vara lugna, vi lagar faktiskt maten själva också. Vi har lagat köttbullar och potatis, kyckling och potatis, och nån dag ska Lisa och jag fixa ihop potatisgratäng ;) Och man kan handla typ exakt likadana grejer här som hemma, går man in i mataffären är det som att gå in på Ica Maxi. Dem brukar också alltid fråga oss om vi vill ha någonting köpt, idag såg jag till att vi köpte ost som vi kan ha på mackorna. Så imorgon ska jag äta ostmacka och tänka på hem ljuva hem!
(Lisa) Idag kom de äldre pojkarna hem ganska tidigt från jobbet så vi åkte in en sväng till stan där vi tjejer ville kolla lite på skor, och grabbarna fixade milkshakes under tiden, skoshopping tycker inte dem är det roligaste direkt ;) satan vad milkshaken var masstig, trodde allvarligt att jag skulle spy efter halva men klämde i mig hela ändå eftersom den var så god ;) precis efteråt skulle man handla mat så gissa om de gick bra när man var så mätt... tror inte att vi kom hem med så mycket mat ;)
när vi var klara åkte vi och hämtade upp luke från en annan farm där han jobbat och sen åkte vi in till ett ställe som heter Hungry Jacks, vilket är som Australiens motsvarighet till Burger King. Man var ju inte hungrig men de var ju bara att äta eftersom de var enda kvällsmaten som vi skulle få...menmen det smakade ganska gott ändå :)
Just ja jag och Elin tvättade igår och tydligen så har något färgat av sig så allt vitt har blivit ljusblått ;) men de gör inte så mycket nu har jag ljusblåa strumpor istället för vita så jag kan se de som att jag har fixat nya strumpor utan att betala för de ;) ombyte förnöjer ;)
(Elin) Jag kan berätta att det var mina blåa byxor som färgade hela tvätten, nu har vi båda matchande ljusblåa trosor och strumpor :)
När vi var och handlade fick jag Jason att köpa filmen Tropic Thunder, och den har vi kollat på ikväll. Underbar film, blir aldrig dålig ;) "When we get home, im gonna finally teach you how to juggle".
Imorgon blir det "Kareokenight" på nån lokal pub, det ska bli spännande! Det ligger tydligen lite prispengar i potten om man lyckas framföra ett nummer som inte skär så extremt mycket i öronen, så imorgon kväll då jäklar! ;)
(Lisa)Jag tror att jag kommer att stå över morgondagens kareokenight eftersom jag låter som en katt som blivit klämd i en dörr när jag försöker sjunga, men jag får väl sitta med och se glad ut och kanske offra mig på att köra tillbaka sen ;)
Nää nu måste jag gå och göra mig iordning alla andra har redan gått och lagt sig trots att klockan bara är strax efter tio :) jag kanske inte är rätt person att säga något eftersom jag får sova så länge jag vill och har sovit i solen idag men ändå till och med jag tycker att de går och lägger sig tidigt här... i och för sig går de upp strax innan sex men ändå de flesta dagar har i alla fall en av dem varit i säng innan nio.. och då är de inte samma person varje kväll :) menmen tandborstning var de :)
hejhopp


Ovido - Quiz & Flashcards