Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Lisa - 12 oktober 2011 09:28

Idag har vi konstaterat att de finns flera läskiga djur här på farmen än bara spindlar ;) Spindlarna i sig är förstås ganska läskiga vilket Elin upptäckte idag när hon öppnade ett skåp och en stor spindel ramlade ut på henne, ni skulle ha hört skriket! Jag låg ute på gräsmattan och solade med Billy sovande brevid mig när de helt plötsligt kommer ett panikslaget skrik innifrån. Billy for upp på två röda och ser väldigt förvirrad ut och ser ut att undra vad de var som hände och jag är väl nästan lika snabbt uppe för att kolla vad Elin egentligen håller på med men jag hinner inte ens fram till dörren innan Elin redan är där och då berättar hon att hon träffade på en gigantisk spindel ;) Nästa obehagliga djur som vi träffade på var ett djur som vi tidigare har tyckt att varit ganska söta men som idag visade en helt annan sida...Jag kommer ut ur huset efter att jag duschat och får svärande syn på att grisarna har rymt och är precis vid traktorn så jag ropar till Elin att grisarna är ute och då hör de mig och kommer springande. Yes tänker jag nu blir de skitenkelt att få in dem i inhängnaden igen :) Och de blev de, de gick så nära att de var obehagligt! Jag var rädd att jag skulle råka sparka till någon av dem varje gång jag lyfte på foten bara för att de gick så nära...Vi fick i alla fall in dem i inhängnaden utan problem och återgick till att njuta av solen( vilket är typ de enda vi gjort idag förutom att vattna och diska). Strax senare ser jag att grisarna smitit igen och säger de till Elin men vi bestämmer oss för att lossas som att vi inte sett de, fy på oss ;) Men de kommer snart springande till oss igen men den här gången vill de inte följa efter oss tillbaka utan vi kommer på den "briljanta" idén att vi ska locka dem med deras mathink...Grisarna kommer rusande direkt till Elin som håller i hinken de skriker högt och puttar på hinken, Elin ser lite rädd ut så jag tar över hinken och börjar gå i ett raskttempo(inte alltför lätt barfota på grusväg). Och grisarna springer runt mig och är allmänt obehagliga. Till sist är de en av grisarna som börjar buffa på mig och då får jag panik och släpper hinken och viftar med armarna och springer iväg ;) Kan tillägga att grisarna skrek högt hela tiden och var allmänt obehagliga och närgångna!! Jag tycket de var obehagliga när jag inte hade mat i handen men när jag hade de så vart de galna! De åt iallafall nästan all mat i hinken innan de trötnade och började kolla runtomkring då snappade jag åt mig hinken sprang iväg en bit mot inhägnaden viftade med hinken så den skramlade och sprang lite till när jag insåg att jag fick grisarna efter mig... så så sprang jag och skramlade med hinken som en idiot hela vägen till inhägnaden där jag kastade in hinken och grisarna glatt sprang in efter den.. sen drog jag snabbt igen grinden och kom på att fan jag kan inte lämna hinken i inhägnaden... vi kom i alla fall på den bästa idén idag då, Elin fick locka grisarna med gräs till ena sidan av inhägnaden medans jag smet in och snodde hinken :) när de var gjort kände vi oss jäkligt stolta och bestämde att nästa gång grisarna rymer så går vi in och lossas som ingenting ;) Nu har grabbarna kommit hem så vi får väl vara lite sociala :) hejhopp

Ovido - Quiz & Flashcards