Alla inlägg den 13 oktober 2011

bbq

Av Lisa - 13 oktober 2011 02:32
Jag måste berätta lite om bbq igår, skrev tidigare om de läskiga djuren som vi upptäckt tidigare under dagen så nu får ni höra om kvällen i ett eget inlägg ;)

När killarna kommer hem berättar de att en av deras gamla kompisar är i stan så att han ska komma över och grilla med oss ikväll... Vilket inte låter helt fel eftersom de var grymt bra väder :) Steve tar en runda med en av fyrhjulingarna och vi andra tar en kopp te och går ut och startar brasan på baksidan, när Steve kommer tillbaka säger han att de är någon annan där som söker Jay, när han kommer runt till baksidan får vi reda på att de är en av deras kunder... De bjuder snabbt in honom också att grilla med oss och han tackar snabbt ja :) Ölen plockas fram och han ringer hem och säger att han ska grilla med några från jobbet ;) Redan där märker man en skilnader från Sverige, för de första de är inte så många som skulle bjuda in en till på mat bara för att och för de andra även om man blev inbjuden så är de inte så många som skulle stanna ;) Maten var i alla fall jättegod och de tyckte tydligen hundarna också eftersom de så fort vi vände ryggen till sen åt upp de som var kvar, vilket var en hel del...

Efter maten så drog kunden och deras kompis gick in och la sig medans vi andra gjorde oss iordning för att försöka dra ut och se lite kängrus och försöka jaga dem och rävar och kaniner :) de var riktigt kul, jag åkte i bilen med Steve och Luke medans Elin åkte fyrhjuling med Jason...De måste ha varit snorkallt! Vi hade jättekul i bilen och de har grymt bra musiksmak ;) Jag kände igen typ alla låtar som de spelade och till vissa av låtarna blev de allsång ;) Alla sjöng lika illa, men kul var de :) Jakt lyckan var de tyvär inge vidare med men vi skyller de på Elin och Jason som åkte runt före oss med fyrhjulingen och skrämde bort allting... Menmen vi sköt i alla fall på en kängru som vi träffade och som vi funderar på att åka och kolla om vi kan hitta idag :) men vi får väl se, vi åker ju vidare imorgon så de är kanske andra saker som vi prioriterar idag... Jag fick tyvär inga bra foton heller vilket sög lite men jag har i alla fall sett dem ganska nära och bara de är en upplevelse :)

Justja angående spindeln som Elin såg igår så såg vi den sen igen och då dödade killarna den så jag har ett fotot på den när den är död och flyter i toastolen :) man ser hur gigantisk och äcklig den är även där i så jag ska försöka lägga upp den sen ;)

Nu tror jag att jag har skrivit allt från igår så nu ska jag försöka duscha bort röklukten och packa ihop mina saker så jag är redo imorgon när vi måste vara på stationen vid sju...väldigt tidigt!
hejhopp!
Ovido - Quiz & Flashcards