Alla inlägg den 21 september 2011

Av Lisa - 21 september 2011 12:48
Så äntligen har jag fått min väska :) men jag fick den inte så tidigt som de hade sagt att jag skulle få den. De ringde upp från receptionen i morse och sa att jag skulle få min väska inom tre timmar :) alltså innan tolv, så jag och elin planerade efter de och bestämde att vi skulle åka till stranden. Vi vandrade omkring som osaliga andar och väntade på min väska och inte kom den heller. Vi gav till sist upp och åkte till operahuset istället :) Vandrade runt ett tag och gick sen en sväng i Botaniska trädgården, där såg vi ankungar och en kakadua :) de var jättegulliga... de fanns också många häftiga träd där som var gigantiskt stora :)
När vi tröttnat på botaniska trädgården gick vi vidare till Museum of Sydney men eftersom vi kom in 20min innan de stängde så behövde vi inte betala inträde men vi hann inte heller se så mycket ;) Vi såg i alla fall en bild där de visade vilka de tidigare haft mycket byte med och med vilka varor, då stod de att Sverige hade bytit bort mycket Tar (skulle bli glad om någon sa vad de är). Vi tittade också på bilder hur de byggt Bron i Sydney och sen läste vi om hur Engelsmännen och urbefolkningen grälat och varit sams fram och tillbaka ;)

På vägen hem sen köpte vi fish and chips, vilket smakade mycket gott även om försäljaren blev skitsur när jag bad honom om att salta extra ;) Jag saltade lite extra med arga blickar från honom men helst hade jag saltat en hel del till, men han hade inte så hög disk så jag vågade inte de ;)

När vi kom tillbaka till hotellet hade jag till både min och hotelpersonalens glädje fått min väska. Jag har nog varit en riktig pain in the ass eftersom jag sprungit där och frågat hela tiden om de hört något från flygplatsen eller om min väska har kommit ;)
Nu ligger jag nydushad och slapp i sängen och ska författa ihop ett brev till brithish airline innan jag går ner och köper lite tid på internet så att jag kan lägga upp de här och skicka brevet :) borde också skriva ett brev till våran första farm som vi ska besöka men jag börjar bli så trött så jag vet inte om jag orkar ;)
hejhopp
Av Lisa - 21 september 2011 03:35

jag ska fa min vaska idag och da ska vi bada pa bonday strand ;)


kort om internet tid nu men allt borjar ordna sig trots att allt ska vara sa krongligt..

tog typ 2h att fixa telefonkort....

Ovido - Quiz & Flashcards