Alla inlägg den 26 september 2011

Av Lisa - 26 september 2011 12:22

Hej i natt har de varit skitkallt så fort man har kommit utanför täckerna, jag sov med ett täcke, en filt och en sovsäck och frös ändå lite när jag skulle somna men vaknade några gånger i natt och då var de ganska lagom ;) efter frukosten gick vi en sväng på gården och gjorde iordning mat åt grisarna och korna och gav dem :) så söta! de är två grisar, en svart och en flerfärgad liksom fläckig. De slaffsade verkligen i sig maten och lät massor så om någon säger att man äter som en gris så är de verkligen en grov förolämpning ;) efter att djuren fått mat så skulle vi ut och spana på kängrus och försöka få dem på bild, vilket visade sig att vi inte bara skulle vandra iväg och försöka se dem utan vi skulle ta fyrhjulingarna ut i bushen och de var ju klart att jag och Elin skulle köra. De var fortfarande snorkallt men jag kände inte kylan längre för att jag var så nervös ;) vi fick en liten snabb lektion hur de fungerade sen bar de iväg jag och elin på en och Jason före visande vägen på en. Vi såg några kängrus men de var snabbt därifrån men de var så häftigt!!! vi såg några vallabys också, fast de hade jag inte vetat om inte jason sagt de för de var precis likadana som kängrusarna fast mindre, hade sagt att de var ungar ;) vi tog oss fram och tillbaka och överlevde sen var äventyren över för idag... när vi kom tillbaka slappade vi lite sen drog jag och elin igång en storstädning, vilket verkligen behövdes ;) vi höll på i några timmar och fick bara klart badrummen och bänkytorna och borden i köket och vardagsrummet :) men nu kan man i alla fall använda toan utan att känna sig äcklad, de enda som skulle göra de bättre nu vore om de faktiskt gick att stänga toa dörren ;) Jason sprang runt med dåligt samvete för den äckliga röran, och försökte hjälpa till så gott han kunde. Nu tar han av sig skorna där vi har torkat golven ;) Han spelade också lite gitarr och spelade Johnny Cash låtar under städningen, mycket trevligt :) Nä nu ska vi spela lite spel och slappa lite ;) Men allt känns iallafall mycket bättre idag :) Enda nackdelen är att vi fortfarande har lite jetlag.....vaknade vid fem i morse och trodde de var dax att gå upp ;) hejhopp

Av Lisa - 26 september 2011 12:17

Så nu är första jobbardagen avslutad och jag tror jag kommer ha träningsvärk i axlarna efteråt ;) vi var vid deras andra gård idag som de håller på att renovera upp så vi städade två rum och målade. De verkade tycka att vi var väldig effektiva som hann med att måla två rum på en dag och de var inte stora rum, de har inte direkt ett högt tempo när de arbetar... Vi gick i alla fall en sväng på ägorna direkt när vi kom och så fick vi se vart de rakar fåren, de var skitkoolt! tyvär så rakade de inte några får idag men de var häftigt att bara se stället :) vi såg också de gamla stallen och områderna där arbetarna bodde förut riktigt häftigt ställe. de funderar på att göra stället till ett bädd och frukostställe och de hoppas jag att de gör för de skulle vara häftigt... Vi var också bort till ett ställe där vattnet kommer ut från berget och där de brukar vara ett vattenfal men tyvär var de inte de nu men vi fick promenera genom den fantastiska naturen med privat guaid ;) när vi kom tillbaka till bilen visade Jason en riktigt giftig orm som han hade dödat där förra veckan, jag ville bara dö för den var gigantisk! Jag skulle få panik om jag såg en sådan vid liv ;) När vi kom tillbaka till farmen där vi bor så skulle vi bara städa ur duschen lite snabbt innan vi duschade, men de tog mer än en timme trots att bådde jag och Elin sammarbetade. Riktigt jäkla skitigt! DET VÄRSTA VI SETT!!! Trots att vi båda jobbar vid hemtjänsten och städar åt folk.. Justja på vägen hem så stannade vi på en pub, väldigt anorlunda ställe ;) ska försöka lägga upp lite bilder sen :) Elin körde från puben till affären där vi handla, så jag åkte med de andra två i bilen för jag vågade inte åka med henne... När de som vi bor hos pratar med varandra har vi jättesvårt att förstå vad de säger men oftast annars går de ganska bra...men jag fattar typ inte ett ord av vad deras kompis säger trots att han pratar både sakta och försöker artikulera ;) de är ganska kul att lyssna på dem ändå för de låter ganska kul :) nää nu ska jag försöka publicera de här sen ska vi dricka lite vin, äta lite mat och spela lite spel :) hoppas alla ni där hemma har de bra :) ps de är spindlar överallt och de är sjukt stora!

Ovido - Quiz & Flashcards