Direktlänk till inlägg 26 september 2011

äventyr och städning

Av Lisa - 26 september 2011 12:22

Hej i natt har de varit skitkallt så fort man har kommit utanför täckerna, jag sov med ett täcke, en filt och en sovsäck och frös ändå lite när jag skulle somna men vaknade några gånger i natt och då var de ganska lagom ;) efter frukosten gick vi en sväng på gården och gjorde iordning mat åt grisarna och korna och gav dem :) så söta! de är två grisar, en svart och en flerfärgad liksom fläckig. De slaffsade verkligen i sig maten och lät massor så om någon säger att man äter som en gris så är de verkligen en grov förolämpning ;) efter att djuren fått mat så skulle vi ut och spana på kängrus och försöka få dem på bild, vilket visade sig att vi inte bara skulle vandra iväg och försöka se dem utan vi skulle ta fyrhjulingarna ut i bushen och de var ju klart att jag och Elin skulle köra. De var fortfarande snorkallt men jag kände inte kylan längre för att jag var så nervös ;) vi fick en liten snabb lektion hur de fungerade sen bar de iväg jag och elin på en och Jason före visande vägen på en. Vi såg några kängrus men de var snabbt därifrån men de var så häftigt!!! vi såg några vallabys också, fast de hade jag inte vetat om inte jason sagt de för de var precis likadana som kängrusarna fast mindre, hade sagt att de var ungar ;) vi tog oss fram och tillbaka och överlevde sen var äventyren över för idag... när vi kom tillbaka slappade vi lite sen drog jag och elin igång en storstädning, vilket verkligen behövdes ;) vi höll på i några timmar och fick bara klart badrummen och bänkytorna och borden i köket och vardagsrummet :) men nu kan man i alla fall använda toan utan att känna sig äcklad, de enda som skulle göra de bättre nu vore om de faktiskt gick att stänga toa dörren ;) Jason sprang runt med dåligt samvete för den äckliga röran, och försökte hjälpa till så gott han kunde. Nu tar han av sig skorna där vi har torkat golven ;) Han spelade också lite gitarr och spelade Johnny Cash låtar under städningen, mycket trevligt :) Nä nu ska vi spela lite spel och slappa lite ;) Men allt känns iallafall mycket bättre idag :) Enda nackdelen är att vi fortfarande har lite jetlag.....vaknade vid fem i morse och trodde de var dax att gå upp ;) hejhopp

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 1 oktober 2012 09:05

Igår var vi på shopping nästan hela dagen och det ska vi fortsätta med idag, men inte lika mycket för då får jag väskproblem ;) jag shoppade mycket för att vara mig igår vilket innebar att det blev 18 saker totalt inköpta :) planen för idag är att ök...

Av Lisa - 30 september 2012 10:22

Så nu har de hunnit hänt en del sen jag skrev sist ;) Natten mellan fredagen och lördagen så sov vi hemma hos äldsta brodern eftersom han bodde mycket närmare busstationen. Vi kom dit ganska sent så de var bara att krypa i säng på en gång när vi k...

Av Lisa - 28 september 2012 21:14

Ikväll är sista kvällen på gården och vi lagade tacos :) jag har klippt gräsmattan idag vilket tog ca fem timmar... stor gräsmatta alltså... imorgon åker vi till galway eftersom det skulle vara demonstrationer i belfast, med avstängda områden mm... s...

Av Lisa - 26 september 2012 21:10

Jag orkar inte skriva något idag vi har typ bara städat eftersom det inte har regnat...hostel är i alla fall bokat pch vi ska få skjus till belfast :) hejhopp...

Av Lisa - 25 september 2012 21:19

Idag har vi tvättat vete och packat mjöl :) de gick bra :) vi lagade kvällsmat eller rättare sagt jag gjorde eftersom ebba fick hjälpa till med lite småsaker på gården ;) Farmorn var här på lunch och sen fick vi en rundtur i andra delen av huset, de...

Ovido - Quiz & Flashcards