Direktlänk till inlägg 24 september 2011

åh fy fan vad har vi gett oss in på?

Av Lisa - 24 september 2011 12:15
Vi åkte från Sydney imorse allt flöt på bra och vi kom med alla tåg och allt som vi skulle. När vi kommer fram så skyndar vi oss in och kissar på stationen, sen kommer vi ut ser oss försiktigt omkring och inser att de nog inte har kommit än. Vi hinner nästan bara ställa ner väskorna innan de kommer två killar i en truck, de ser inte alls ut som på bilden. De är extremt kortväxta(typ Elin längd) och ser extremt bakis ut och ser inte ut att ha sovit på ca en vecka ;) redan där börjar man fundera på hur de här kommer att utveckla sig.
Vi rör oss mot farmen och när vi kommer fram inser vi att de är ett ruckell!!! Vi går in och de är fruktansvärt skitigt och påminner verkligen om en barack! De släpper av oss och säger åt oss att känna oss som hemma sen drar de och handlar mat, så nu sitter jag och elin här ute på gården och vet inte riktigt vad vi ska göra... Huset är extremt lappat och lagat och skulle nog må ganska bra av en renovering, golven ser ut som ett lapptäcke av olika golvsorter och fönstrena skulle behöva målas och fixas och dörrarna kan man se ut genom när man stänger... och hela stället luktar lada.
 
 
Ingen bild

Anna S

26 september 2011 17:57

Nej men usch :/

Lisa

30 september 2011 06:58

jo de var lite jobbigt i början men vi stormtrivs nu :) skulle inte ändra ett piss även om jag kunde ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 1 oktober 2012 09:05

Igår var vi på shopping nästan hela dagen och det ska vi fortsätta med idag, men inte lika mycket för då får jag väskproblem ;) jag shoppade mycket för att vara mig igår vilket innebar att det blev 18 saker totalt inköpta :) planen för idag är att ök...

Av Lisa - 30 september 2012 10:22

Så nu har de hunnit hänt en del sen jag skrev sist ;) Natten mellan fredagen och lördagen så sov vi hemma hos äldsta brodern eftersom han bodde mycket närmare busstationen. Vi kom dit ganska sent så de var bara att krypa i säng på en gång när vi k...

Av Lisa - 28 september 2012 21:14

Ikväll är sista kvällen på gården och vi lagade tacos :) jag har klippt gräsmattan idag vilket tog ca fem timmar... stor gräsmatta alltså... imorgon åker vi till galway eftersom det skulle vara demonstrationer i belfast, med avstängda områden mm... s...

Av Lisa - 26 september 2012 21:10

Jag orkar inte skriva något idag vi har typ bara städat eftersom det inte har regnat...hostel är i alla fall bokat pch vi ska få skjus till belfast :) hejhopp...

Av Lisa - 25 september 2012 21:19

Idag har vi tvättat vete och packat mjöl :) de gick bra :) vi lagade kvällsmat eller rättare sagt jag gjorde eftersom ebba fick hjälpa till med lite småsaker på gården ;) Farmorn var här på lunch och sen fick vi en rundtur i andra delen av huset, de...

Ovido - Quiz & Flashcards