Direktlänk till inlägg 30 september 2011

Fårjobb/skitjobb kalla de vad ni vill ;)

Av Lisa - 30 september 2011 07:18

Fan vad död jag känner mig! Idag har vi vaccinerat, kastrerat, kapat svansar och märkt lamm...De var lite mer än 200 lamm som vi tog hand om så man är lite mör nu ;) De vi gjorde var att vi drev in dem i olika hängnader där vi separerade lammen från fåren. Fåren fick springa rakt ut och sen tog vi hand om lammen. de var ett hårt jobb! Jag och elin och Steve plockade upp lamm som vi höll i medans de andra två fixade till dem ;) så när vi var klara hade man lammskit överallt(Elin på hakan och jag på örat, plus lite varstanns annars). Man hade också lammpiss över hela sig, de hade till och med gått igenom underkläderna så att man var blöt in på bara skinnet! De var underbart skönt att duscha efteråt trots att vattnet var skitvarmt sen snorkallt och sen skitvarmt igen ;) Efter att alla hade duschat efter dagens strapatser så åkte vi till stan och åt på Mc Donald´s, gick till banken, och handlade mat. Ikväll blir det nog kortspel :) Nu tänker jag typ inte röra mig en meter till idag förutom att jag nog ska tvätta av mina skor ;) Justja klockan är ca tre här så jag gissar att de flesta av er där hemma inte ens har gått upp ur sängen än ;) och jag skulle tro att de flesta av er var på väg ner i sängen när vi gick upp :) Resten av veckan ska vi få skitväder och kanske till och med åska så jag tror att vi kommer ligga lågt de här dagarna och försöka bli av med förkylningarna som alla här verkar ha drabbats av i natt. Hejhopp och bääääääää!

 
 
Lasse & Ewa

Lasse & Ewa

30 september 2011 17:07

Hej Lisa & Elin.
Ni verkar ha haft en jättetrevlig dag, vi följer er på bloggen, skitkul.
Kram från oss...

http://colamojs

Lisa

3 oktober 2011 11:26

Joda vi har verkligen kul har... skulle sa garna vilja doda alla kakaduor for de ar overallt och later extremt mycket :) de sitter garna pa varat tak och sover och sen vaknar de vid typ fem och later massor...
hoppas ni har de bra hemma i Sverige :)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 1 oktober 2012 09:05

Igår var vi på shopping nästan hela dagen och det ska vi fortsätta med idag, men inte lika mycket för då får jag väskproblem ;) jag shoppade mycket för att vara mig igår vilket innebar att det blev 18 saker totalt inköpta :) planen för idag är att ök...

Av Lisa - 30 september 2012 10:22

Så nu har de hunnit hänt en del sen jag skrev sist ;) Natten mellan fredagen och lördagen så sov vi hemma hos äldsta brodern eftersom han bodde mycket närmare busstationen. Vi kom dit ganska sent så de var bara att krypa i säng på en gång när vi k...

Av Lisa - 28 september 2012 21:14

Ikväll är sista kvällen på gården och vi lagade tacos :) jag har klippt gräsmattan idag vilket tog ca fem timmar... stor gräsmatta alltså... imorgon åker vi till galway eftersom det skulle vara demonstrationer i belfast, med avstängda områden mm... s...

Av Lisa - 26 september 2012 21:10

Jag orkar inte skriva något idag vi har typ bara städat eftersom det inte har regnat...hostel är i alla fall bokat pch vi ska få skjus till belfast :) hejhopp...

Av Lisa - 25 september 2012 21:19

Idag har vi tvättat vete och packat mjöl :) de gick bra :) vi lagade kvällsmat eller rättare sagt jag gjorde eftersom ebba fick hjälpa till med lite småsaker på gården ;) Farmorn var här på lunch och sen fick vi en rundtur i andra delen av huset, de...

Ovido - Quiz & Flashcards