Direktlänk till inlägg 30 september 2011

Yxor och pilar

Av Lisa - 30 september 2011 07:20

HejIdag har vi jobbat på "vanliga" farmen eller vad man ska kalla de ;) vi har i alla fall jobbat på stället där vi bor, så vi fick sovmorgon :) så skönt, vaknade inte ens när de andra två drog iväg för att jobba på en annan farm.Kanska ska berätta lite om hur de fungerar här...de är tre som bor här förutom jag och Elin. De är Jason som är äldst, Luke och deras vän Steve. De har två gårdar som båda är gigantiska och massor av får och kor ;) alla djur är ganska skygga eftersom de inte direkt hinner gå runt och mysa med alla ;) De har också ett företag där de hyr ut sig själva för att åka runt på olika farmer och hjälper till och typ undervisar (de har läst ganska mycket olika kurser vad jag förstår) om hur djuren och växterna trivs bäst och vad de behöver.Så imorse i alla fall så drog Luke och Steve tidigt(tror jag). Jag hörde inte ett piss utan vaknade vid nio tiden och hade då sovit typ 10h :) så skönt...Vi rensade grönsakslandet under tiden som jason fixade toadörren som inte har gått att stänga helt och som jag och elin inte alls har gillat! Sen slappade vi ett tag innan vi åt för att sen dra ut och hugga ner två träd ;) De var alltså inte jag och Elin som högg ner träden utan vi stod ganska långt borta och tog kort på varandra när vi lekte med yxan :) vi fick testa hugga ner ett litet träd som stod i vägen för ett av de stora träden men vi kom knappt igenom barken utan fick ge upp och gav vidare yxan till Jason som högg ner trädet på typ fem hugg ;) vi kände oss inte lite dåliga... efter att träden fälts så skulle vi barka av dem och ta bort grenarna från dem, satan vad de var svårt! jag och elin gjorde ett träd med lite hjälp medans vi vart ordentligt utskrattade ;) vi har i alla fall bilder på de... ska försöka lägga upp dem med så får ni väl avgöra om vi verkligen såg så patetiska ut ;) jag fick i alla fall ordentliga blåsor i händerna av yxan men de känns som att de gick mycket bättre på slutet :) vi ska ta andra trädet om några dagar om vädret håller uppe... ska tydligen bli skitväder igen :( Idag har i alla fall solen skinit hela dagen så elin har blivit rejält röd ;) justja jag körde bilen här på farmen både ut och in sen igen :) en riktigt trevlig bil att köra(mamma jag vill ha en truck). åh just ja vi körde traktor idag också, vi flyttade några stora stockar från ett ställe till ett annat där vi kunde elda upp dem sen :)Efter alla äventyr idag så kopplade vi av lite på baksidan och då plockade de fram en pilbåge och två flaskor som vi siktade på :) de var faktiskt riktig kul fast jag har fått blåmärken på underarmen efter där linan snärtade till när man släppte ;) Elin kunde inte spänna bågen själv i början men efter ett tag så måste hon ha fått in tekniken för i slutet lyckades hon faktiskt spänna den själv :)sen gick vi in och visade lite bilder på facebook för dem om hur de ser ut hemma i sverige och sen blev de lite lek med en kortlek innan vi gick ut och jag visade lite slag och sparkar på pads(kuddar som har handtag och som är bra att sparka och slå på). Efter de så blev de kvällsmat och allmänn slappning.Hejhopp och ha de bra :)//Lisa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 1 oktober 2012 09:05

Igår var vi på shopping nästan hela dagen och det ska vi fortsätta med idag, men inte lika mycket för då får jag väskproblem ;) jag shoppade mycket för att vara mig igår vilket innebar att det blev 18 saker totalt inköpta :) planen för idag är att ök...

Av Lisa - 30 september 2012 10:22

Så nu har de hunnit hänt en del sen jag skrev sist ;) Natten mellan fredagen och lördagen så sov vi hemma hos äldsta brodern eftersom han bodde mycket närmare busstationen. Vi kom dit ganska sent så de var bara att krypa i säng på en gång när vi k...

Av Lisa - 28 september 2012 21:14

Ikväll är sista kvällen på gården och vi lagade tacos :) jag har klippt gräsmattan idag vilket tog ca fem timmar... stor gräsmatta alltså... imorgon åker vi till galway eftersom det skulle vara demonstrationer i belfast, med avstängda områden mm... s...

Av Lisa - 26 september 2012 21:10

Jag orkar inte skriva något idag vi har typ bara städat eftersom det inte har regnat...hostel är i alla fall bokat pch vi ska få skjus till belfast :) hejhopp...

Av Lisa - 25 september 2012 21:19

Idag har vi tvättat vete och packat mjöl :) de gick bra :) vi lagade kvällsmat eller rättare sagt jag gjorde eftersom ebba fick hjälpa till med lite småsaker på gården ;) Farmorn var här på lunch och sen fick vi en rundtur i andra delen av huset, de...

Ovido - Quiz & Flashcards