Direktlänk till inlägg 30 september 2011

manliga män ;)

Av Lisa - 30 september 2011 07:21

Hej! Jag skrev inget inlägg igår utan jag skriver väl för båda dagarna idag istället ;) Igår tog vi en sväng in till stan och jag och Elin shoppade lite kläder medans killarna shoppade pilar, knivar och gevärskulor...de är manliga män här ;) haha de gick runt och såg väldigt uttråkade ut när vi var in i klädaffärerna och lite bortkommna ut :) men jag tror att jag och elin såg lika uttråkade och bortkomna ut i vapenaffären ;) När vi kom tillbaka var de ännu en gång tvungna att visa hur manliga de är så vi tog en av terrängbilarna och åkte ut långt ut i en hage, där de sköt ett lamm (alltså inte ett sånt där litet sött lamm utan ett stort årsgammalt lamm). De var ganska häftigt att se, de sköt lammet, hoppade av bilen och typ sprang fram till det och skar halsen av de ;) Sen stod de och skröt om att de hade skjutit de rakt genom huvudet ;) skickade upp lammet på flaket och sen bar de av tillbaka till gården där de hängde upp lammet i bakbenen och flådde de ;) Vi kan lägga upp lite bilder på de sen om de är någon som vill se, de var faktiskt inte så äckligt som vi trodde att de skulle vara ;) Vi passade på att städa lite medans de höll på där ute men vi var ute lite då och då och tittade i alla fall ;) Luktade skitilla när de tog ut inälvorna så då gick inte jag ut nå mer sen menmen de andra var ganska coolt att se ;) På kvällen satt de och diskuterade ett ostkakerecept och kom på sig själva och sa att de var tvugna att gå ut och skjuta ett till djur för att få tillbaka sin manlighet ;) På kvällen blev de lite tvspel och dart innan vi gick och la oss... Idag sen har vi varit på stan igen och de har hämtat sin nya leksak (en stor bil men någon sprej anordning på flaket). De har tydligen väntat i över en månad på den.... Vi fixade också lite mer kött för helgens grillfest, de ska bli kul även om de tydligen ska bli väldigt lugnt eftersom de tydligen hade världens röjfest förra fredagen ;) Kan inte riktigt förstå att vi redan har varit här i nästan en vecka, tiden går verkligen fort och vi har väldigt mycket kul här... Än så länge har jag inte längtat hem de minsta vi får väl se hur de blir om några dagar ;) de enda jag egentigen saknar är ordentliga vägar, alla vägar går i sicksack så jag mår lite illa så fort vi åker nånstans ;) Och föressten så har vi ganska dålig täckning på mobilen härute ibland, så bli inte oroliga om något sms från er inte går fram eller så, då får ni skicka ett mejl så ser vi det sen. Ingen fara :) Hejhopp :)

 
 
Ingen bild

Tomas

30 september 2011 19:05

Hallå tjejer där på andra sidan jorden!
Nu känns det lite lugnare,,,efter era första inlägg från farmen var vi rädda att det var ett ställe typ som från filmen den sista färden och gitarrduell istället för banjoduell....ni vet inavelsfolket i buschen.... Nu har ni kommit in er i gänget, hoppas bara ni inte är för skadade när vi ser er igen vid hemkomsten....försök få upp bilder så vi kan tro er...
Tomas (Elins pappa)

Lisa

3 oktober 2011 11:36

Hej! Haha va bra att ni kanner er lugnare ;) Ja vi var ocksa lite radda for hur det skulle vara harute, men vi mar jattebra, vi lovar ;) Ska lagga upp bilder, har bara varit daligt med internet ibland....Men det ar sjukt hur man kan vanja sig vid det mesta. Hade bra! Halsa resten av klanen :)
Elin (din dotter)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 1 oktober 2012 09:05

Igår var vi på shopping nästan hela dagen och det ska vi fortsätta med idag, men inte lika mycket för då får jag väskproblem ;) jag shoppade mycket för att vara mig igår vilket innebar att det blev 18 saker totalt inköpta :) planen för idag är att ök...

Av Lisa - 30 september 2012 10:22

Så nu har de hunnit hänt en del sen jag skrev sist ;) Natten mellan fredagen och lördagen så sov vi hemma hos äldsta brodern eftersom han bodde mycket närmare busstationen. Vi kom dit ganska sent så de var bara att krypa i säng på en gång när vi k...

Av Lisa - 28 september 2012 21:14

Ikväll är sista kvällen på gården och vi lagade tacos :) jag har klippt gräsmattan idag vilket tog ca fem timmar... stor gräsmatta alltså... imorgon åker vi till galway eftersom det skulle vara demonstrationer i belfast, med avstängda områden mm... s...

Av Lisa - 26 september 2012 21:10

Jag orkar inte skriva något idag vi har typ bara städat eftersom det inte har regnat...hostel är i alla fall bokat pch vi ska få skjus till belfast :) hejhopp...

Av Lisa - 25 september 2012 21:19

Idag har vi tvättat vete och packat mjöl :) de gick bra :) vi lagade kvällsmat eller rättare sagt jag gjorde eftersom ebba fick hjälpa till med lite småsaker på gården ;) Farmorn var här på lunch och sen fick vi en rundtur i andra delen av huset, de...

Ovido - Quiz & Flashcards