Alla inlägg den 3 november 2011

Av Lisa - 3 november 2011 09:26

Tjabba tjena hallå!. 


Igår åkte vi klockan åtta på morgonen in till stan för att leverera bananer. Efter att alla lådorna med bananer var där dem skulle, och vi hade hämtat nya kartonger så drog vi en sväng till stan. Återigen så var vi i en småstad, som så många gånger förr, och alla ser ungefär likadana ut ;) Den här staden heter Mareeba där själva centrumet är typ en gata, med en eller två klädaffärer, som bara hade tantkläder. Man går alltså igenom utbudet ganska fort. 


Heike, frun i familjen, skulle göra några ärenden och då passade vi på att gå en sväng på stan, och jag pratade lite med Jay eftersom vi nu äntligen hade täckning på våra mobiler, jippie! ;) När vi kom hem så var det det gamla vanliga, torka bananer. Men det är inte så tråkigt om man bara hittar på något kul att prata om, då flyter tiden på ganska fort :)


Idag så har vi verkligen jobbat så svetten rinner! Fy satan vad varmt det blir uppe på kullarna här. Vi har idag varit uppe vid bananplantorna och rensat bort gräs, samt skyfflat på nytt gräs längs med plantorna. Jag säger plantorna eftersom vi har fått lära oss att bananen inte växer på ett träd, bananen är en ört. Så jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det. Men shit va jobbigt det var! Det är svårt att förklara exakt vad vi gjorde men jobbigt var det iallafall. Svetten rinner så man måste dricka vatten med jämna mellanrum, och se till att vara klar med jobbet innan lunch, för då är det alldeles för varmt för att jobba, det går bara inte. Man blir alldeles yr i huvudet. Egentligen är det väl inte själva jobbet som är för jobbigt, utan det är hettan som gör det så jobbigt.

Den här typen av jobb gör den här familjen bara en gång om året, så vi prickade in vårat besök ganska bra eller hur? ;) Men det är okej ändå, för dem matar oss ordentligt och tvingar oss liksom inte att göra nånting. Så det e okej. 


Efter lunch gick jag och Lisa, och en av hundarna ;) till vattnet och badade. Jag klippte också Lisas hår ;) Även hunden, Jimmy heter han, fick vi att bada, han var lite rädd och ville gärna använda mig som en båt....han försökte ställa sig på min rygg. Men det är en liten hund, ingen grand danua! Men vi fick i honom tillslut, och han simmade fram och tillbaka mellan oss :) Sen kom sonen Florian och badade en stund, och körde sen hem oss igen i sin bil. 


Väl hemma igen så färgade Lisa och jag håret på varann. Hur det blev återstår att se....Det har inte riktigt torkat än. Men det är ganska nära våra vanliga färger iallfall :)


Fortsättning följer....

Ovido - Quiz & Flashcards