Alla inlägg den 8 november 2011

Av Lisa - 8 november 2011 07:50

Hej

Varje dag ser nästan lika dana ut här, vi sorterar bananer och tvättar dem, vi torkar dem och vi skickar iväg till olika affärer... Men de är lite skönt också för vi vet precis vad som kommer att hända :)


Idag vart Elin i alla fall attackerad av en pervers fluga ;) Först försökte den hångla med henne men när elin vägrade att öppna munnen så bestämde den sig för att de var roligare att titta lite i urringningen så den flög ner där och tog en titt :) Ni skulle ha hört de högljuda protesterna från Elin. Hon viftade en hel del med armarna och skrek lite. Jag tyckte att de hela var väldigt roande och skrattade massor och det gjorde Elin också när det hela var över :) De andra undrade säkert vad vi gjorde ;)


Idag när vi tvättade bananer så blev jag också utsatt för en spindel, den kröp upp på mig och måste ha vandrat runt där ett tag innan jag upptäckte den...I alla fall när jag såg den så blev jag helt paralyserad och väste till Elin att hon måste få bort den och själlvklart så ser våra värdar att jag inte rör en muskel så de frågar vad som är fel och jag får fram ännu en väsning att det är en spindel på mig. Elin petar bort den och jag börjar skratta hejdlöst och skakar en aning...Jag gillar verkligen inte spindlarna här!!!


Just ja Joanna har gett mig ett uppdrag också, jag ska kolla vilket håll vattnet snurrar åt när man spolar här och det håller på att driva mig till vansine för det är så svårt att avgöra ;) Så nu måste jag ju kolla de varje gång jag varit på toa :p haha så störd jag är ;)


Hejhopp

Ovido - Quiz & Flashcards