Alla inlägg den 17 november 2011

Av Lisa - 17 november 2011 10:46

Hej! Idag har vi varit riktigt aktiva här på farmen :) Vi har städat massor inklusive kylskåpet och fönster ;) Vi har fixat mer runt hönshuset, vi har matat grisarna, vattnat och diskat det gigantiska diskberget... Vi har även fortsatt att förbereda våran typ midsommarfest ;) Vi skrev en matlista och åkte och handlade helt själva, vi ringde och frågade om vi fick låna Steves bil och självklart så fick vi det :O Vi tryckte in oss alla sex i bilen och var lite olagliga :) Elin körde dit och jag körde hem och vi höll oss på rätt sida av vägen hela tiden, jag är faktiskt riktigt imponerad av oss själva ;) Vi hittade nästan dit vi skulle också, vi körde bara lite fel :) och jag vart också sjukt imponerad på hemvägen att vi kom helt rätt, trots ett extra varv i rondelen :) Nu sitter de andra och översätter svenska snappsvisor till Engelska, haha det kommer att låta så fel :) Hoppas bara att det blir kul imorgon :) En annan sak som hände idag var att jag och Elin gick ut och gick när vi var på väg tillbaka så var vi tvugna att gå tillbaka genom en kohage för att inte behöva gå en jätteomväg. Men vi hade pratat med Jay om dem ett par dagar innan och då sa han att de var räddare för oss än vi var för dem så att de inte skulle komma i närheten av dem. Men oj vad fel han hade! Vi började gå och kom typ halvägs och då kommer en grupp med kor rusande mot oss och jag gömmer mig typ bakom Bill(hunden) men inte hjälper de...De var väldigt närgångna och verkade väldigt nervösa och det enda som jag och Elin sa till varandra var spring inte då springer de ochså, spring inte, SPRING INTE! Är det bara jag eller har vi ökat farten ;) Så vi går väldigt väldigt fort tills vi har fått en liten lucka sen rusar vi iväg och det enda som jag tänker på är att det är lungt så länge jag har Elin bakom mig. Så jag slutade inte springa förren jag hörde Elin sluta springa bakom mig men jag tittade fortfarande nervöst bakom mig. Jag kan ju tillägga att jag sneglad väldigt mycket på staketet och önskade att det varit aningen lägre för då hade jag hoppat över det och struntat i taggtråden :) men nu var det tyvär ca 2m högt, men hade korna kommit ännu närmare när vi sprungit så hade jag testat ändå ;) Vi var väldigt nervösa när vi kom tillbaka och jag var tvungen att skälla på Jay... Allvarligt jag hade en nära döden upplevelse :)

Ovido - Quiz & Flashcards