Direktlänk till inlägg 6 november 2011

Damm jobb ;)

Av Lisa - 6 november 2011 07:09

Tjenixen!


Igår så fick vi städa dammen i trädgården, inte så trevligt precis....Slemmigt, äckligt, stinkande osv. Men sluresultatet blev väldigt bra faktiskt. Så Eva, Kjell och Stina kanske kan ta och städa hos Lisas fiskar nu när hon inte är hemma ;) Det är ju liksom bara ett litet akvarium, vi fick städa en hel jäkla damm! Med döda paddor i och annat smått och gott.


Efter det så gick vi ut och sprang en stund, vi försöker att komma i form härborta, så vi kommer hem till Sverige vältränade och solbrända :) Får se hur det går....Sen var det dags för kvällsmat, och efter det så åkte vi och Florian (sonen i familjen) till hans kompisar och var där ett tag, innan vi drog hem igen och kollade lite på skräckfilm :) Och vi vet ju alla hur Lisa blir när man kollar på skräckfilm med henne...Jäntan sabbar ju ens arm om man sitter bredvid! Så jag såg till att Florian satt i mitten så hon kunde klämma sönder hans arm istället för min ;) Vi såg "fredagen den 13" vilken av de tretusen uppföljare som finns vet jag inte, men den var väl okej, typisk killfilm dock, mycket naket osv. 


Inatt så åskade det här, och regnet har kommit, ni vet när regnperioden börjar här så blir det en hel del regn. Alldeles för mycket regn! Vägarna här blir översvämmade och avstängda varje år när regnet kommer. Vi tyckte synd om hundarna, dem var väldigt rädda när åskan var som värst, dem stackarna. Men de fick i alla fall komma in ett tag :)


Idag så har Lisa och jag fått torka lite bananer, annars har vi mest slöat idag, och kollat på film. Men idag har vi också bokat flygbiljetter till Sydney, flyget går kl 09.30 på lördag, och på onsdag måste vi boka en buss som ska ta oss till flyplatsen i Cairns, vi bor ju ungefär en timme norr om Cairns så det är en bit dit. 


Vi ska försöka springa ikväll igen, måste tänka på konditionen! Det dryga med att springa här är att vägarna går upp och ner hela tiden. Det är kullar överallt! Skitjobbigt alltså ;)


Ha det bra allihopa! Föressten, är det snart dags att skrapa rutorna nu där hemma? ;)


Kram Kram 

 
 
Ingen bild

Anna S med familj.

6 november 2011 14:32

Hahaha oj ni får göra en hel del speciella jobb, roligt med lite omväxling :) Men skräckfilmer e läskiga, annars e det ju skamm och kalla dem för skräckfilmer :P Tur e ju då att ni e några stycken och för att kunna trösta varnandra :) haha. Ha det bäst tjejer kramar

Lisa

7 november 2011 07:21

Hehe ja det e sant, annars skulle det inte heta skräckfilm ;) Ja det e tur att Lisa hade nån att klämma på...Men den skräckfilmen var ändå inte så farlig, om vi skulle se nån riktigt otäck, så skulle det väl sluta med att nån fick amputera en arm eller så ;)

Hade bra!

Kram Kram, Lisa hälsar också

 
Ingen bild

joanna

6 november 2011 15:03

sen när det blir såå mkt regn så kan ni ta och gå ut och simma istället för att springa ;)
nån vecka sen så var det lite att skrapa rutor, men nu är det 10 grader. Fast jag tycker det känns ändå jävla kallt. Men skulle väl tro att snön kommer snart :)
Ajuste, lisa svara inte på mitt typ fyllesms igår, så vilket håll snurrar vattnet när man spolar eller så där? ;) vi började prata om det så kom jag ju på att jag har några som kan svara på det och är säkra källor ;P kram

Lisa

7 november 2011 07:17

Haha jag har inte tänkt på de ska titta nästa gång jag är på toa ;) har ju ingen mottagning här ute i ingenstans, annars hade du också fått fyllesms både i måndags och i lördags ;)och simmar gör vi också fast inte lika ofta för man går ner dit och det ser ut som att det när som helst kan dyka upp en krokodil ;)kram

 
Ingen bild

Eva (Lisas mamma)

7 november 2011 10:15

Tjena Tjejer!
Nu fick jag dåligt samvete.. stackars fisken, får väl göra rent akvariumet ikväll.
Kramar till er.

Lisa

8 november 2011 07:49

Haha så jobbigt är det inte ;)
Elin säger ursäkta de var inte meningen att ge dig dåligt samvete ;)
men fisken behöver få det rent och fint så att den överlever tills jag kommer hem :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 1 oktober 2012 09:05

Igår var vi på shopping nästan hela dagen och det ska vi fortsätta med idag, men inte lika mycket för då får jag väskproblem ;) jag shoppade mycket för att vara mig igår vilket innebar att det blev 18 saker totalt inköpta :) planen för idag är att ök...

Av Lisa - 30 september 2012 10:22

Så nu har de hunnit hänt en del sen jag skrev sist ;) Natten mellan fredagen och lördagen så sov vi hemma hos äldsta brodern eftersom han bodde mycket närmare busstationen. Vi kom dit ganska sent så de var bara att krypa i säng på en gång när vi k...

Av Lisa - 28 september 2012 21:14

Ikväll är sista kvällen på gården och vi lagade tacos :) jag har klippt gräsmattan idag vilket tog ca fem timmar... stor gräsmatta alltså... imorgon åker vi till galway eftersom det skulle vara demonstrationer i belfast, med avstängda områden mm... s...

Av Lisa - 26 september 2012 21:10

Jag orkar inte skriva något idag vi har typ bara städat eftersom det inte har regnat...hostel är i alla fall bokat pch vi ska få skjus till belfast :) hejhopp...

Av Lisa - 25 september 2012 21:19

Idag har vi tvättat vete och packat mjöl :) de gick bra :) vi lagade kvällsmat eller rättare sagt jag gjorde eftersom ebba fick hjälpa till med lite småsaker på gården ;) Farmorn var här på lunch och sen fick vi en rundtur i andra delen av huset, de...

Ovido - Quiz & Flashcards