Direktlänk till inlägg 11 november 2011

Sista arbetsdagen

Av Lisa - 11 november 2011 04:41

Allå, Allå!


Igår och idag var våra sista arbetsdagar på bananfarmen, va skönt faktiskt :) Annars har det inte hänt så mycket mer än de vanliga dagliga rutinerna på det här stället. Men igår kväll så fick vi se lite bilder från när värdfamiljen bodde i Papa Nya Guinea. De har jobbat som volontärer där för en herrans år sedan. Men det var kul att se, en kultur som är så olik vår.


Imorgon ska vi flyga tillbaka till Sydney tidigt på morgonen, ska bli kul att komma tillbaka till Goulburn igen. Får se hur stökigt det är därborta, om jag och Lisa behöver köra igång med städning på en gång eller inte ;) 


Det ska tydligen komma fler svenskar som är wwoofers till Goulburn, så det ska bli spännande! En tjej från Holland är redan där också. Vart alla ska sova är ett mysterium, verkar inte så genomtänkt det där tycker vi....Det finns liksom bara ett rum där folk kan sova, och där ska det sova fem pers, jo tjena! Det finns liks om inte ens så många sängar ju ;)


Aja, vi får se hur dem ska lösa det där. Lisa och jag hade iallafall tänkt att inte säga att vi är från Sverige när svenskarna anländer, så vi kan höra det som dem säger till varandra, utan att dem vet att vi fattar ;) För dem kommer säkert säga att huset ser ut som skit osv. Haha :) Vi har fått familjen här att lära oss några meningar på schwietiska så att vi kan säga att vi är från Schwiez.

 
 
Ingen bild

Tomas

11 november 2011 08:26

Hej tjejer!
Låter som en kul grej att låtsas vara från Schweiz. Räkna med att ni blir utskällda sen bara när sanningen kommer fram och att ni får värre igen...haha. Vi läser med spänning eran blogg och visst är vi avundsjuka när vi måste sitta i mörka Sverige och inte få se och göra lika kul saker som ni....TREVLIG FLYGRESA åter till killarna.

Lisa

20 november 2011 06:00

Haha! ja precis! :) ja jag forstar att det kanns trakigt hemma i hostmorkret, men ni far ju iallafall en riktig jul med sno ju! Jag kommer att fa varldens hemlangtan da kanner jag.....Men vi ar snart hemma igen, tiden gar fort nar man har roligt :) Flygresan gick finfint, inga problem, men jag blev bombtestad som vanligt! fattar inte varfor, jag maste se ut som en terrorist ;0 Kramar Elin

 
Ingen bild

Theo

11 november 2011 09:17

Låter som en kul ide =) glöm inte att lägga upp mer bilder ^^

Lisa

14 november 2011 04:15

jo vi ska sen :)

 
Ingen bild

ida

11 november 2011 23:20

haha ja låtsas att ni är därifrån, så kommer dem nog bli skitförvånade när ni plötsligt pratar svenska!;))) kraaaamski från nordmännen:*

Lisa

20 november 2011 05:56

Haha preci! Tyvarr sa hade ju Jay redan berattat var vi kommer ifran, sa det var kort med varan lilla plan :( Men men, far se om det kommer fler svenskar hit :) Kramski broder och systrar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 1 oktober 2012 09:05

Igår var vi på shopping nästan hela dagen och det ska vi fortsätta med idag, men inte lika mycket för då får jag väskproblem ;) jag shoppade mycket för att vara mig igår vilket innebar att det blev 18 saker totalt inköpta :) planen för idag är att ök...

Av Lisa - 30 september 2012 10:22

Så nu har de hunnit hänt en del sen jag skrev sist ;) Natten mellan fredagen och lördagen så sov vi hemma hos äldsta brodern eftersom han bodde mycket närmare busstationen. Vi kom dit ganska sent så de var bara att krypa i säng på en gång när vi k...

Av Lisa - 28 september 2012 21:14

Ikväll är sista kvällen på gården och vi lagade tacos :) jag har klippt gräsmattan idag vilket tog ca fem timmar... stor gräsmatta alltså... imorgon åker vi till galway eftersom det skulle vara demonstrationer i belfast, med avstängda områden mm... s...

Av Lisa - 26 september 2012 21:10

Jag orkar inte skriva något idag vi har typ bara städat eftersom det inte har regnat...hostel är i alla fall bokat pch vi ska få skjus till belfast :) hejhopp...

Av Lisa - 25 september 2012 21:19

Idag har vi tvättat vete och packat mjöl :) de gick bra :) vi lagade kvällsmat eller rättare sagt jag gjorde eftersom ebba fick hjälpa till med lite småsaker på gården ;) Farmorn var här på lunch och sen fick vi en rundtur i andra delen av huset, de...

Ovido - Quiz & Flashcards