Direktlänk till inlägg 21 november 2011

Lugn lördag och söndag

Av Lisa - 21 november 2011 04:02
Jag tänkte att jag skulle skriva om lördagen och söndagen också nu och sen se till att lägga upp våra blogginlägg. Har ju slarvat lite med det på sista tiden ;)

I alla fall så var Lördagen en riktig slappardag eftersom alla var lite slitna efter våran midsommarfest. Så det blev mycket tv tittande, en del solande och några gick till och med ner till vattnet och badade. Det blev även en hel del kortspel, vilket var väldigt trevligt... På kvällen åkte killarna och hyrde film och köpte mat så vi tittade på film på kvällen och sen blev det tidigt i säng ;) Just ja killarnas en kompis kom över också, han ska bo här ett tag eftersom han har en del av sin utbildning här i stan, han sover på en madrass på golvet och har fortsatt med det även efter att de andra svenskorna och holländaren åkte i går kväll (söndags). Jaja han får skylla sig själv, jag sa att han kunde ta en av sängarna här inne.
Nu märker jag att jag hoppar i tiden, i alla fall i Söndags så skulle alla de andra åka vid olika tidpunkter på dagen, den holländska tjejen åkte ganska tidigt på dagen (typ två). Vi tittade lite på film innan hon åkte och hon sa att hon tyckte att det skulle bli tråkigt att åka och det håller vi med om för hon har blivit mycket socialare under senaste dagarna, hon var väldigt blyg i början. I alla fall så åkte jag, Elin och Steve med henne in till stationen. Jag och Elin följde med för att fråga om min telefon och självklart så fanns den inte där... I alla fall så såg vi till så att Jet hade allt och att hon fick tag på biljett och sen åkte vi tillbaka till farmen där vi tittade på lite mer film och åt godis och popcorn. Kan ju tillägga att det regnade idag annars hade vi nog varit mer aktiva ;) I alla fall så tog jag, Elin och Emma (en av de andra svenska tjejerna) en promenad. När vi kom tillbaka hade de andra börjat spela kort så jag satte mig och skrev lite mera vykort innan maten var klar. Efter maten blev det lite tv och ännu mer kort i väntan på att klockan skulle bli så mycket att de andra tjejernas tåg skulle åka. Så nu känns det riktigt tomt här på farmen, alla killarna har åkt på olika jobb och Elin sover så det här är väl de närmaste jag har varit att vara helt ensam på ett bra tag om man räknar bort minuterna som man spenderar på toa och i duschen ;) Jag tror även att sovrummet som jag sover i blir kallare när man inte är så många i det eller så har det blivit kallare senast dagarna för det här är första natten sen vi kom tillbaka som jag har frysit...

Tror inte jag har så mycket mer att skriva nu så
hejhopp
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 1 oktober 2012 09:05

Igår var vi på shopping nästan hela dagen och det ska vi fortsätta med idag, men inte lika mycket för då får jag väskproblem ;) jag shoppade mycket för att vara mig igår vilket innebar att det blev 18 saker totalt inköpta :) planen för idag är att ök...

Av Lisa - 30 september 2012 10:22

Så nu har de hunnit hänt en del sen jag skrev sist ;) Natten mellan fredagen och lördagen så sov vi hemma hos äldsta brodern eftersom han bodde mycket närmare busstationen. Vi kom dit ganska sent så de var bara att krypa i säng på en gång när vi k...

Av Lisa - 28 september 2012 21:14

Ikväll är sista kvällen på gården och vi lagade tacos :) jag har klippt gräsmattan idag vilket tog ca fem timmar... stor gräsmatta alltså... imorgon åker vi till galway eftersom det skulle vara demonstrationer i belfast, med avstängda områden mm... s...

Av Lisa - 26 september 2012 21:10

Jag orkar inte skriva något idag vi har typ bara städat eftersom det inte har regnat...hostel är i alla fall bokat pch vi ska få skjus till belfast :) hejhopp...

Av Lisa - 25 september 2012 21:19

Idag har vi tvättat vete och packat mjöl :) de gick bra :) vi lagade kvällsmat eller rättare sagt jag gjorde eftersom ebba fick hjälpa till med lite småsaker på gården ;) Farmorn var här på lunch och sen fick vi en rundtur i andra delen av huset, de...

Ovido - Quiz & Flashcards