Direktlänk till inlägg 26 november 2011

Shoping :)

Av Lisa - 26 november 2011 06:15

Idag har vi haft tjejdag ;) Vi åkte ner på stan tillsammans med en kompis till bröderna, hon heter Shannon och är jättetrevlig även om hon pratar väldigt mycket ibland ;) Hon hämtade upp oss här på gården vid 12 och körde oss in till stan. Där visade hon oss vart alla bra affärer är och hjälpte oss att hitta snygga kläder och skor :) Hon var väldigt hjälpsam och vi hade även lite tjejsnack med skvaller ;) Vi hade alltså en sådan dag som man har saknat sen man lämnade Sverige, bara tjejer, god mat , shopping och mycket skvaller :)Haha troligen blev det lite för mycket shopping menmen det var väl värt det, det är ju typ första gången sen vi kom till Australien som vi gjorde en riktig shoppingrunda. Jag köpte ett par högklackade skor som jag är helt förälskad i och två kläningar som man kan använda typ när som helst. Alltså när man vill vara lite snyggareklädd men inte använda den lilla svarta ;)Elin däremot shoppade massor, hon köpte ett par skor, två par skitsnygga jeanse shorts, en väska och fyra toppar ;) hoppas hon inte blir sur över att jag berättar det...Allting var i alla fall väldigt snyggt men jag tror att både hon och jag måste rensa ut lite kläder innan nästa gång vi ska åka någonstans nu...men det var så värt det!När vi kom tillbaka till gården så höll pojkarna på att laga mat och det blev så gott :) Under tiden så startade vi en film och nu sitter vi och myser i soffan med en bra film och en brasa brinande :) Kan ju tillägga att senaste dagarna har varit riktigt kalla med regn och blåst, idag var det 16grader ute men eftersom det är väldigt stor skilnad från förra veckan så håller vi på att frysa ihjäl ;)Hejhopp :)ps nästa vecka kommer vi kanske att åka in till canberra och shopa :) (hoppas,hoppas, hoppas)

 
 
Ingen bild

Anna o Tomas

26 november 2011 19:46

Hej tjejer. Roligt att ni fick till en liten " tjej dag", kan ju som sagt behövas ibland ;) haha. Härligt att ni hittade en massa fint också, lägg upp kort sen ;) kramar från Sverige

Lisa

30 november 2011 07:47

Javisst, en tjejdag lite da och da ar aldrig fel ;) jag ska lagga upp bilder och forsoka lagga upp en film fran varan arbetsdag med faren, far se om det gar eller ej :) Kram pa er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 1 oktober 2012 09:05

Igår var vi på shopping nästan hela dagen och det ska vi fortsätta med idag, men inte lika mycket för då får jag väskproblem ;) jag shoppade mycket för att vara mig igår vilket innebar att det blev 18 saker totalt inköpta :) planen för idag är att ök...

Av Lisa - 30 september 2012 10:22

Så nu har de hunnit hänt en del sen jag skrev sist ;) Natten mellan fredagen och lördagen så sov vi hemma hos äldsta brodern eftersom han bodde mycket närmare busstationen. Vi kom dit ganska sent så de var bara att krypa i säng på en gång när vi k...

Av Lisa - 28 september 2012 21:14

Ikväll är sista kvällen på gården och vi lagade tacos :) jag har klippt gräsmattan idag vilket tog ca fem timmar... stor gräsmatta alltså... imorgon åker vi till galway eftersom det skulle vara demonstrationer i belfast, med avstängda områden mm... s...

Av Lisa - 26 september 2012 21:10

Jag orkar inte skriva något idag vi har typ bara städat eftersom det inte har regnat...hostel är i alla fall bokat pch vi ska få skjus till belfast :) hejhopp...

Av Lisa - 25 september 2012 21:19

Idag har vi tvättat vete och packat mjöl :) de gick bra :) vi lagade kvällsmat eller rättare sagt jag gjorde eftersom ebba fick hjälpa till med lite småsaker på gården ;) Farmorn var här på lunch och sen fick vi en rundtur i andra delen av huset, de...

Ovido - Quiz & Flashcards