Direktlänk till inlägg 26 november 2011

väldigt aktiva och duktiga :)

Av Lisa - 26 november 2011 06:16

Så idag(lördag) har vi hunnit med en hel del, klockan är ca 16.00 och vi har vaccinerat lammen och delat upp dem och fåren så att de går i två olika padockar eftersom fåren ska iväg till andra farmen imorgon för rakning (och ja jag säger fortfarand rakning trots klagomål för rent teoretiskt så använder de en rakapparat så de blir rakade!).Vi har också sågat ner ett träd och släpat bort grenarna till eldplatsen, eller jay sågade och vi släpade ;)Jag var även duktig i morse och var ute och sprang medans Elin var trött och fortfarande sov ;)Vi har även städat en hel del här i huset idag eftersom det var stökigt och brödernas pappa och syster skulle komma över så vi ville få det att verka som att de var lite ordning i alla fall :) Och det verkade faktiskt förvånade när de kom in och det inte fanns något diskberg, bänken var ren från både smuts och saker och att golvet var soppat ;) Och sist men inte minst vi har kört tre tvättmaskiner med tvätt :) Vi måste nog fortfarande köra bra många till innan vi fått bort tvättberget men det går framåt :) vem vet vi kanske har fått ordning på det här huset till jul i alla fall...Nä nu ska jag lägga upp det här och sen gå ut och vara trevlig igen, jag måste bara gå in och beundra mina nya skor igen ;)hejhopp

 
 
Ingen bild

Anna S

26 november 2011 20:04

Tur att det finns tjejer som ni som kan städa upp efter killarna. Här hemma i Sverige håller vi/ mamma egentligen på och adventspysslar för fullt. Willgot har fått upp sin adventsstjärna nu, ser riktigt mysigt ut :) Tyvärr har vi inte fått den där ritkiga vinter och jul känslan än, då snön är sen. Varmt och fortfarande grönt. Känns som sagt lite fel då det är den 26 nov :/ I morrn ska hela familjen Svensson ner på stan och gå på adventsgudstjänst och julmarknad. Sedan blir det glöggfika hemma i förorten irsta med mormor och morfar. Ha en trevlig första advent på andra sidan jorden önskar familjen Svensson. kramar

Lisa

30 november 2011 07:53

Haha ja precis! :) Ah! sluta skriva sant dar som ger mig hemlangtan! Men va bra att ni har gjort det fint for Wilgott iallafall, min alskade son ;) Jaha, men da jaklar ska vi ga pa adventsgudstjanst nasta ar ocksa, annars blir jag sur...och julmarknad ocksa, nar du skriver sant dar blir jag homesick liksom ;) Halsa mormor och morfar fran mig, och jag hoppas att ni har visat dem bilderna fran midsommar ocksa :) Stora kramar fran mig! /Elin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 1 oktober 2012 09:05

Igår var vi på shopping nästan hela dagen och det ska vi fortsätta med idag, men inte lika mycket för då får jag väskproblem ;) jag shoppade mycket för att vara mig igår vilket innebar att det blev 18 saker totalt inköpta :) planen för idag är att ök...

Av Lisa - 30 september 2012 10:22

Så nu har de hunnit hänt en del sen jag skrev sist ;) Natten mellan fredagen och lördagen så sov vi hemma hos äldsta brodern eftersom han bodde mycket närmare busstationen. Vi kom dit ganska sent så de var bara att krypa i säng på en gång när vi k...

Av Lisa - 28 september 2012 21:14

Ikväll är sista kvällen på gården och vi lagade tacos :) jag har klippt gräsmattan idag vilket tog ca fem timmar... stor gräsmatta alltså... imorgon åker vi till galway eftersom det skulle vara demonstrationer i belfast, med avstängda områden mm... s...

Av Lisa - 26 september 2012 21:10

Jag orkar inte skriva något idag vi har typ bara städat eftersom det inte har regnat...hostel är i alla fall bokat pch vi ska få skjus till belfast :) hejhopp...

Av Lisa - 25 september 2012 21:19

Idag har vi tvättat vete och packat mjöl :) de gick bra :) vi lagade kvällsmat eller rättare sagt jag gjorde eftersom ebba fick hjälpa till med lite småsaker på gården ;) Farmorn var här på lunch och sen fick vi en rundtur i andra delen av huset, de...

Ovido - Quiz & Flashcards