Alla inlägg under december 2011

Av Lisa - 10 december 2011 11:29

Idag gick vi upp skit tidigt (halv sex), för att åka i väg till andra farmen där fåren skulle friseras ;)

Jag började dagen med att driva in fåren i boxarna där männen som rakade dem hämtade dem (konstig mening). Det gick bra, var ett ganska avslappnat jobb vilket var bra eftersom jag var så jäkla allergisk. Tror att det var en kombination av fåren, dammet och gräset utanför, vilket gjorde att jag mådde piss...I alla fall så var det fyra män där som rakade fåren och sen var det vi åtta från farmen så allting flöt på riktigt bra.

Efter lunchen sen så bytte jag och en av de holländska tjejerna jobb vilket inte alls fungerade med min allergi men jag försökte så mycket som möjligt, vilket inte var så smart. Jag blev ordentligt allergisk så nu sitter jag ensam kvar på farmen helt slut av allt hostande och snorande medans Elin och de andra är i väg på en julfest hos en av grannarna..Menmen de har det säkert kul utan mig :( japp jag tycker synd om mig själv menmen jag ska krypa ihop med en bok ett tag och sen ska jag titta på film kanske om jag orkar. Klockan är redan tio på kvällen här så jag tror inte att jag kommer göra så mycket mer...Jag ska njuta av värmefilten som jag har i sängen och vara glad åt att jag har den och hoppas att vi åker till stranden imorgon eftersom det äntligen börjar bli varmare ute :)

Av Lisa - 10 december 2011 11:24

Jag vet att vi har varit dåliga på att skriva de senaste dagarna så jag ska skriva en snabb sammanfattning ;) Vi har varit ute och jobbat i padocken med att göra klart ett gamalt staket och rensa bort buskar som inga av djuren äter. Vi har vaccinerat får och lamm, vilket verkligen är ett hårt jobb eftersom man måste brotta ner djuren på rygg och ge dem sprutan i armvecket. Med lammen är det inte så svårt med med de stora fullvuxna fåren så blir det ganska jobbigt eftersom de är nästan midjehöga och väldigt stabila djur... I alla fall så brottade jag ner de största djuren jag kunde hitta och sparade de mindre åt de andra tjejerna ;) När vi var klara med de ca 150 fåren så var jag så trött i armarna att jag inte orkade lyfta dem över huvudet ;) Idag har vi varit och städat ur rakningshuset för fåren för imorgon ska ullen av :) det ska bli spännande att se och jag tror att det kommer att bli jobbigt för de har ca 300får som ska bli fixade... Justja igår var vi på en utflykt till mcdonalds bara för att komme bort från farmen ett tag och göra något annat. Annars tror jag inte att det har hänt så mycket senaste dagarna.


ps jag skrev det här igår fredags...

Av Lisa - 2 december 2011 10:47
Idag har jag och Elin varit med Shannon till Canberra och shopat :) Det var så kul! Vi handlade massor igen och jag tror att jag hittade det bästa fyndet, jag köpte nämligen ett par nya skor för 2 dollar!!! Två dollar är ungefär 14 svenska kronor så alltså riktigt bra pris :) Jag vet inte riktigt varför det var så billigt men jag klagar inte. Jag köpte även en till ny klänning och ett par leggins, Elin köpte ett par likadana men de var så sköna och häftiga att jag inte bryr mig ;) Vi får dra på oss dem och våra blåa tshirtar så kommer vi matcha varandra :)

Jaja i alla fall så har jag på något sätt lyckats blanda ihop mina pinkoder på mina kort så nu har jag problem igen ;)

Men men nu ska vi ut och grilla :) Hoppas ni har det bra i kylan :)
Hejhopp
Ovido - Quiz & Flashcards